pondělí 28. května 2012

Pravidla, zákazy a dohled


V poslední době nám na tabuli v přízemí lepí papíry se jmény studentů. Nevšímala jsem si toho, protože se to začalo objevovat v době, kdy probíhaly zkoušky. Až včera jsem se na to podívala víc zblízka, protože se tam některá jména opakovala . A ono jde o veřejnou kritiku studentů, kteří se vracejí na kolej „pozdě“. 25letý člověk se vrátí na pokoj ve dvě hodiny ráno, no představte si to! :-D Od 22:00 do 5:00 jsou dveře koleje zamčené a dovnitř se dostanete jen na speciální kartu, kterou jsem si dnes konečně mohla zakoupit = 60 Kč, koncem minulého týdně tam pán, který ji může vydávat, nebyl. Všichni se na kolej musíme vrátit ale do půlnoci a opouštět ji můžeme v 7 hodin ráno, nebo v těch 5 hodin, tohle těžko říct. Bláhově jsem si myslela, že když nám dají karty, odpadne jim práce, strejda v recepci si bude moc dál chrupat svoje slunečnicová semínka nebo spát a my budeme mít svobodu. A ono nic, jen se to tak nějak prodražilo, ale výsledek je stejný. Na ubytovně nám tak usilovně vrtali právě i kvůli tomuhle – zabezpečení dveří. Když jsem kartu neměla, strejda mě stejně pustil dovnitř. Ale je fakt, že se tvářil strašně přísně :-). Číňané jsou zvyklí, že večer se nikam nechodí, ale cizinci ne. Jak mohou 40letému cizinci, který sem přišel dobrovolně, diktovat, v kolik se má vracet a v kolik odcházet? Spousta lidí tady pracuje, má rande, má hlad… A v Šanghaji je všechno daleko. Včera jsem byla na výletě v centru a teprve v deset večer jsme si dávali večeři. Už jsem se těšila, že budu taky kritizována, a na ten papír jim pak připíšu, proč jsem se vrátila pozdě. Jak strašné věci jsem to prováděla – utrácela peníze v Šanghaji a večeřela. Nakonec jsme to ale vyřešili jinak, tak snad příště :-D.

Jo, a jak nám tady vyměňovali modemy… jednou věcí je, že se vás tady nikdo na nic neptá, nic vám neřekne a prostě si odemkne a vejde do vašeho pokoje. Už jsem se chystala psát mejl se stížností k panu Chu, když jsem pak cestou z oběda našla na tabuli čerstvý papír o tom, že nám dnes budou potřebovat přístup do našich pokojů. Přilepili to tam myslím až potom, co byli u nás :-D. Ne že bychom tady měli extra cennosti, ale stejně. Už jsem si vyfotila pracovní stůl s tím, že kdyby něco, ukážu jim fotku, co tady všechno mám. Se spolubydlící to tak uděláme i na prázdniny – zdokumentujeme si svůj „majetek“. Jak už víte, internet se nezlepšil, právě naopak. Zatím mi funguje všechno, i když někdy pomaleji. Kromě psaní na blog, takže to tam za mě dávají rodiče. Zajímavé, že komentáře teď psát ale můžu :-D. Spolubydlící mi říkala, že na ostatních univerzitách teď mají problémy s netem také. Přítel má teorii, že to všechno jde shora. Moc jsem si o tom nečetla, ale co jsem slyšela, měli jsme (jestli stále máme netuším) teď v Číně celkem vypjatou situaci kvůli útěku nějakého čínského zvířete, jehož manželka je podezřelá (asi už nejen podezřelá) z vraždy Brita. Tento pašík byl zastáncem Maa a jeho myšlenek, což se dalším ve vládě nelíbí… No, určitě o tom máte lepší informace než já. Pro mě to znamená jen to, že všude přibylo policistů a internet a přístup k informacím je ještě horší.

2 komentáře:

  1. Zažil jsem staré dobré časy komunizmu a proto se divím, že Vám internet vůbec funguje.

    OdpovědětVymazat
  2. V té době internet u nás ještě moc nebyl

    OdpovědětVymazat