středa 16. května 2012

| Káťa novinářkou


Jak jsem říkala, o víkendu jsme tady měli zkoušky, takže skoro všechno bylo zavřené až do pěti hodin. Rozhodla jsem se, že se do tělocvičny ale nepohrnu, že jde o znamení o tom, že mám odpočívat a věnovat se věcem, na které jinak není tolik čas.
Celý pátek jsem strávila na internetu čtením různých článků o etice a morálce všude možně a od různých lidí. Večer jsme zašli na dobrou večeři. V sobotu jsem psala esej na dané téma = zkouška z předmětu wushu kultura. Udělala jsem z toho prezentaci v čínštině, Ya Qiang mi trochu opravil čínštinu a v neděli jsme šli na dlouhou procházku po okolí, zakončenou nákupem (trefila jsem se do hezké slevy O:-)) a ještě lepší večeří, hezky pod širým nebem :-). Do toho jsem si připravila osnovu na nový článek do magazínu Fighter´s o sanda a ukecala kamarádku You You k rozhovoru. Moc jsem se o to teď nezajímala, mluvily jsme spolu spíš o taiji a qigongu, které teď cvičí. Až od Leviho (Izrael) jsem se dozvěděla, že je to několikanásobná světová šampionka v sanda. Potom mi konečně docvaklo, proč ji tady všichni tak uctívají, tak snad ten článek bude aspoň trochu zajímavý. Domluvila mi s  hlavním trenérem sandy, že se můžu přijít mrknout na jejich sanda tréninky, všechny vyzpovídat, fotit. Jsou to naši profíci, spousta z nich světovými šampiony ve svých kategoriích. A taky bude na co koukat :-D. Těším se prostě jako malá holka :-).
Sama jsem se moc nehrnula do toho zpovídat hodně lidí a dělat nějaký větší výzkum – největší překážkou je moje chabá čínština. You You mě do toho ale sama uvrtala, a to ze dvou důvodů: 1) původně jsem chtěla udělat rozhovor jen s ní, ale i přes to co má za sebou, je strašně skromná, a ani fotky mi moc nebyla ochotná poskytnout :-), 2) hlavní trenér byl rád, že se o sandu zajímám a chci o tom psát. Tak jsem narychlo vymyslela, jak vyřešit problém s jazykem – Ya Qiang půjde se mnou a pomůže mi. Nabízel se mi už dlouho předtím, ale zatím to nebyla potřeba. Oba dva nás wushu zajímá ze všech stran, často spolu vedeme dlouhé diskuze, takže to bude fajn pro oba. Tohle je první velká věc. Když se všechno vydaří, tak už mám naplánované další akce.
Když jsem přemýšlela o tom psát články do magazínu Fighter´s, ani mě nenapadlo, že se z toho může stát to, co v tom vidím teď. Přijela jsem sem studovat wushu – a tohle je skvělá příležitost!! :-)

Mimochodem, naši kluci s učitelem Xie Ya Lei včera večer odjeli na soutěž v tuishou (Shangdong). Kromě Číňanů máme i dva cizince – Florens (Německo) a Levi (Izrael). Tak jim držím palce, těším se na fotky a vyprávění! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat