středa 26. září 2012

Kosmetika


Číňané a asi i další Asiaté jsou doslova posedlí bílou kůží, to jsme si už říkali. Minulý rok jsem si koupila od Dove tělový krém – bělící – byl totiž v akci s dárkem, známá značka, tak nekup to. Jenže to bylo něco jako mastný peeling, který jsem musela opláchnout, takže svůj účel to rozhodně neplnilo. Jedním z mála normálních krémů tady je Nivea – pečující mléko – prostě jenom krém a žádná bělidla. Jo, moje spolubydlící má malou tubičku s názvem Annika (připomíná mi to naší Arniku i obalem) a víte, na co to je? Bělící krém do podpaží. Hledala jsem peeling na obličej, marně. V Auchanu mají celý regál čistících mlék apod., ale to, co jsem chtěla, měli jen jedno: Nivea whitening scrub. Takže si bělím obličej. Ne že bych to potřebovala :-).
Antiperspiranty, deodoranty
V Číně celkem nedostatkové zboží, i když už je to o hodně lepší. Jenže tady mají takové hity jako třeba kuličky od Fa, které prostě jenom chvíli voní (jen některé, zbytek mi smrdí). A vůbec, že tyhle přípravky vydrží plnit svou funkci 48 ne-li 72 hodin? Řekněte mi, která normální ženská se nemyje dva až tři dny? U chlapů to chápu :-P. Když jsem nemocná, tak se taky nemyju. Nebo když se jede kempovat atd., to taky chápu. Zatím žádný přípravek, který jsem vyzkoušela, mi nefungoval ani 12 hodin (různé druhy Rexony, Fa, Adidas, Lady Speedstick, Nivea…). Neříkám tím, že bych vysloveně smrděla, ale svěže jako jarní louka jsem se rozhodně necítila. Když mi to nevydrží celodenní výlet po Šanghaji nebo tříhodinový trénink, tak si nedokážu představit, jaké by to bylo po těch 72 hodinách. Péťa mi před nějakou dobou doporučila Garnier Minerals a musím říct, že to je jediná věc, která funguje. Samozřejmě že se v téhle peci stále potím, ale vůbec nic není cítit, a to klidně i po dvoufázovém tréninku.
Zubní pasty
Těch tady také mají plný regál. Jednu dobu jsem používala jednu značku, která měla pěkný přírodní obal a hodně příchutí, které u nás až tak běžné nejsou (nebo aspoň nebyly, když jsem doma byla): bambus, zelený čaj, borovice… Spolubydlící používá pastu Yunnan baiyao. Je celkem drahá, tak jsem ji vyzkoušela, když ji měli v akci a je fakt skvělá. Od téhle značky mám vyzkoušený sprej na zranění, takže jim věřím :-). Jo a jednu dobu jsem si čistila zuby černým kartáčkem s černými přírodními štětinkami :-) Koupila jsme si „taiji zubní kartáček“, ale zase mě nachytali. Je jenom měkký a nic k tomu… :-/
Pleťová maska
Těch papírových, které se přikládají na obličej je tady strašně moc (granátové jablíčko, hroznové víno, ženšen…). Po jedné jsem měla obličej vypnutý tak, jako kdyby mi někdo sepnul kůži zezadu velkým kulíkem. Mám teď jednu masku na spaní. Píší, že se tím mám natřít, počkat půl hodiny a jít spát. Jenže ono to prostě nezaschne. Takže ráno pak mám na obličeji hromadu bordelu, který se na mě přes noc nalepil a polštář růžový. Fakt nechápu, jak to vymýšleli. Prostě si to před spaním smývám, no.

2 komentáře:

  1. Prosím tě jak se pozná, že je zubní pasta skvělá?

    OdpovědětVymazat
  2. Hahahaha, koukám, že řešíš stejné problémy jako jsem řešila i já. Krém jsem nakonec měla od Nivey, protože mi přišlo vtipné jak mají Číňanky bílé obličeje a zbytek těla tmavší. Deodoranty jsem si nechávala jednou za čas poslat od našich a to jako deosticks. Jinak faktem je, že asiaté nesmrdí potem. No, dobře, najdou se vyjímky, ale většina z nich deodoranty nepoužívá a nesmrdí. Mimochodem také mají daleko nižší výskyt rakoviny prsu (za to mohou aluminiové soli v antiperspirantech).A pravdou je, že i náš mistr říkával že studenti BU jsou cítit jinak a měl pravdu. Pokud dřeš hodně a často, pot nečpí tak jako u lidí co nedělají nic. Tak hodně štěstí a s pastou si nedělej starosti, pokud máš dobrý měkký kartáček pastu nepotřebuješ, to je jen a jen reklamní tah.

    OdpovědětVymazat