středa 26. září 2012

Zkouška k taiji týmu


Zkouška k přijetí do školního taiji týmu měla začít v 18:30. Do tělocvičny jsem dorazila už v 18 hodin, abych se zahřála a protáhla. Věděla jsem, že by to šlo i bez toho, ale pro tělo to není dobré, tak se snažím chodit na tréninky s předstihem. Než učitelé dorazili, hromadně jsme si zacvičili qigong Ma Wang Dui. Den předtím k nám měl totiž učitel proslov (30 minut!!!) a mimo jiné zmínil, že specialitou naší univerzity je qigong Wu Qin Xi a právě Ma Wang Dui, takže to musíme umět. OMG, tenhle qigong má přes 15 minut! Někdy se to dá přežít, ale zrovna v to úterý to pro mě bylo utrpení, prostě jsem na qigongy ještě nedozrála. Navíc tenhle jsem se ještě neučila, až budu rozumět všem pohybům, bude to také jiné. Naštěstí učitel dorazil celkem brzy, tak jsme cvičení přerušili a měli jsme nástup. Přišel i učitel Wang (ne ten „můj“ :-)). Všichni, kteří chtěli do týmu, se zapsali na papír (jméno, dvě disciplíny a tel. číslo). Rozdělili jsme se na tři skupiny:
1. qigong (dva qigongy, každý jen 6 minut = cca polovina)
2. tuishou
3. dvě taiji sestavy (tady jsem byla já – chen 56 a wu sestava)

Nejdříve se cvičila wu, yang a sun sestava. Všichni jsme cvičili najednou. Potom skupina na qigong (Wu Qin Xi). Potom chen 56, po nás opět qigong (Ba Duan Jin). Na závěr tuishou. Učitel vypadal dost přísně, všechny nás pozoroval. Když jsem viděla jeho výraz, začala jsem být dost nervózní, i když jsem věděla, že tady o mě nejde. Před nástupem za mnou přišla Lyli s tím, že je strašně nervózní. Uklidnila jsem jí, že jde jenom o formalitu, protože učitel stejně ví, jak každý z nás cvičí, co nám jde a kde máme problémy. To uklidnilo i mě. Na wu sestavu nás bylo celkem pět. Cvičili jsme pomaleji a až na drobné věci stejně. Měla jsem radost, že co mi den předtím učitel vysvětlil, se mi nyní povedlo (otočka na jedné noze o 180°). Na konci jsem byla rychlejší než ostatní, ale u závěrečného pohybu jsme se opět sešli. Na 56ku nás bylo samozřejmě víc. Pěkně to odsýpalo, únavu jsem necítila až do závěrečné části, tam už jsem cítila pravé stehno. Potom jsme už měli volno a měli jsme si cvičit svoje věci. Mezitím si učitel všechny k sobě zval a ptal se jich na různé otázky, aby znal jejich motivaci ke cvičením, k soutěžím atd. Mě si nepozval, jednak nejsem Číňanka a pak, už jsme o tom všem mluvili, když jsem byla u něj na návštěvě. Studenti většinou nemají moc příležitostí si s učitelem promluvit – hlavně proto, že se stydí, učitel sám řekl, že by byl rád, kdyby s ním víc mluvili. Ve volnu jsem si tedy projela 2x yang a 2x lao jia yi lu. Pak už jsem nemohla, nohy mě uvnitř moc bolely. Na závěr ještě jednou Ma Wang Dui, ach jo…
S přítelem jsme pak šli ještě nakoupit, ale ani jeden z nás moc nemluvil, měli jsme úplně vymletou hlavu. Já z toho skoro pětihodinového tréninku a studia, on z práce a ze cvičení.
Teď už budou tréninky zase normálně – budeme se učit všechny sestavy (snad už i doděláme meč) a makat.

Žádné komentáře:

Okomentovat