středa 26. září 2012

Trénink s Du Hui


Po létě jsem celkem zlenivěla a špatně se mi ráno vstává. Už jsem si zvykla chodit spát dřív, jenže teď mám problém se spolubydlící, která má jen dva předměty (na ten ranní vůbec nechodí, že prý je to moc brzy), takže si navykla chodit spát hodně dlouho. To by ani tolik nevadilo, protože zhasíná světla a svítí jen u dveří. Jenže ona je v noci nejvíc aktivní. Přes den spí nebo jí a kouká na seriál. Jenže v noci začne rachtat, vyndávat věci… Včera dorazila na pokoj v jednu ráno a pak do půl třetí prala. Ráno vstanu, nasnídám se, učím se, pak jdu cvičit, jdu na oběd, dorazím zpátky a ona ještě spí. Většinou vstává kolem 14. hodiny. Zatím mám trpělivost, ale už to nebude trvat dlouho…
Potřebovala jsem drobet nakopnout, domluvila jsem se tedy na trénincích s Du Hui. S ní se mi hodně zlepšily skoky a kondice. Budu s ní cvičit každé úterý dopoledne. Vedle nás probíhá hodina jógy pro bakaláře, ale nezdá se, že by jim to vadilo. Nevím, jestli na mě byla Du Hui hodná, protože už je zase o něco starší a nebo proto, že jsem jí dala dárek :-). Dárky jí ale nehodlám dávat každý týden, tak doufám, že jí to vydrží co nejdřív. Tentokrát na mě ani jednou nekřičela. Ono to bude spíš přítomností té učitelky vedle :-D.
Zjistila jsem další věc. Energetické nápoje pomáhají proti únavě a zatuhnutí svalů. Ale pokud máte fakt špatnou fyzičku, tak je to dost marné, i kdybyste toho vypili dva litry. Že nemám ztuhlá stehna a necítím únavu mi bylo k ničemu, protože jsem nemohla dýchat, plíce mě pálily.
I když mě teď nohy dost bolí a protahování je za trest, při kopech už pak problém nemám. Du Hui občas stála opřená o stůl a dívala se na mě, občas chodila řady se mnou. Kromě kopů s ní ale všechno cvičím na místě – prý tím ušetříme čas. Cai preferuje cvičení v řadách – je to plynulejší, uvolněnější. No, obě metody mají něco do sebe a je fajn je kombinovat.
Čibi mi říkal, že do měsíce budu mít všechno (cvičení) zpátky. Zdá se, že měl pravdu – po 14 dnech se mi už skoro vrátila technika na úroveň před létem. Na moderně mi stále ještě chybí kondice, na taiji už je to víceméně stejné jako předtím.
Du Hui i tentokrát měla nutkání mi trochu změnit sestavu, nakonec mi změnila jen jeden pohyb a ukázala další varianty těch stávajících pohybů. Takže to vypadá, že první a druhá část meče už snad konečně na chvíli zůstane tak, jak je – bylo by na čase (po 1,5 roce). Prý jí trenér řekl, že se jí meč hodně zlepšil. Je vysoká (ale stále nižší než já, takže…), takže i když všechny ty pohyby technicky zvládá, nedokáže je zacvičit tak rychle, jak by měly být. Snaží se tedy víc o pohyby v pase. Za to jsem ráda, protože na to dává důraz i u mě. Myslím, že se mi to pěkně spojí i s taiji. Tréninky jsou domluvené na 2 hodiny času. Hodně brzy jsem se ale cítila strašně unavená. Chvílemi mi bylo na zvracení, chvílemi jsem měla problém udržet se na nohou. Fakt jsem se snažila, ale občas už jsem si aspoň na chvíli klekla, odložila meč nebo se aspoň prošla po koberci, abych to vydýchala. Když jsem ale cvičila, tak jsem cvičila stále stejně, únava na to vliv neměla. I přesto jsem ale po 1,2 hodině už prostě nemohla. Rozhodla jsem se to vzdát. Odpoledne jsem měla ještě zkoušku k taiji týmu, tak jsem neposilovala – místo toho jsem dělala základní pohyby s mečem na počítání. Ze sestavy vytáhla jeden pohyb, který ještě nemám moc plynulý. Vysvětlila mi ho, ale moc mi to nešlo. Nevadí, hned jsem pak jela na počítání (10x v jedné sérii). V druhé sérii už jsem to trochu dostala do těla a šlo to o dost lépe. Sérií bylo celkem pět.
Trenéři na mě vždycky čekají a na kolej se vracíme spolu, dnes Du Hui musela odejít dřív, tak jsem si chvíli odpočinula a chtěla si zacvičit qigong Yi Jin Jing. Ruce jsem měla strašně těžké a dosáhnout plynulého pohybu najednou nebylo jen tak. Když jsem došla k 6. pohybu, zatočila se mi hlava a musela jsem si sednout.
Jojo, až tak bídně na tom jsem :-). Ale nevadí, trénuji každý den, do toho se snažím běhat a tak, to půjde. Zraněná až tak moc nejsem, takže to jde dobře. Příští týden už budu cvičit i kopí.
Jo a roztrhla jsem si kalhoty. Mečem. Na zadku. A mám tam šlic… to protože mi říkala, že točím mečem moc od těla. Tak jsem to zkusila blíž… :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat