středa 28. března 2012

Do Šanghaje dorazilo léto

Tento týden mi začal výborně hlavně proto, že počasí je fakt skvělé. Ještě na začátku března byla pěkná zima. Chodila jsem ven oblečená tak, jako v zimě a bylo mi akorát. Pak nám tady víc jak dva týdny dennodenně pršelo. Když nepršelo, tak aspoň silně foukal studený vítr. Naštěstí už jsem z toho moc nemocná nebyla. Schvátilo to ale kamarádku ze Seychel (jak se tohle česky píše, jsem si musela najít :-D), Anniessu. Ptala se mě, co je na to nejlepší, odpověděla jsem, že pít. Vyřešila to po svém – pila vodku, whisky… :-D Prý se jí trochu ulevilo, ale nevyléčilo jí to :-D. Ať je vám tady cokoliv, Číňané vám poradí: „多喝热水,多休息。“ Máte pít víc horké vody a víc odpočívat. Pít samotnou horkou vodu většině cizincům přijde divné, někdy i nechutné, ale dá se na to zvyknout. Já celou zimu nepila skoro nic jiného, až s příchodem tepla jsem dostala víc chuť na zelený čaj. Ani v létě se své termosky nevzdám. Pamatuji si, když jsme byli na dovolené v Tunisku, tak tam také pijí velmi horké čaje, vodu atd. I jiné arabské země. Jak píše pan Vojta v knize, kterou mi poslala Tamara, horká voda je čínskou medicínou považována za nejzdravější. Možná to tak nepůsobí na každého, ale na mě ano. V ČR jsem na trénink nosila vždy jen vodu, když jsem ale jednou během taiji zkusila horký čaj, dalo mi to hned jiný, příjemnější pocit. Přítel mi vysvětlil, že to mimo jiné má i tenhle důvod – spousta Číňanů byla/je velmi chudá, takže si nemohli/nemohou dovolit pít čaj, zbývala jen ta horká voda.
Zpět k počasí. Po tom kratším období dešťů se objevilo sluníčko, ale pokud jste na něm nestrávili delší dobu, jeho síla nebyla skoro vůbec cítit. Ale už jen to, že nebe konečně nezastiňovaly mraky (a slunce jsme tady opravdu dlouho neviděli!), nás zahřálo. Přibližně měsíc po skončení oslav Jarních svátků :-). V pondělí ráno jsem z okna viděla lidi, kteří už nenosili zimní bundy a sama jsem na pokoji odložila mikinu. Cestou na trénink mi bylo dost horko, ale nechtělo se mi věřit, že už má být od teď stále takové horko. V tom bude určitě nějaký podraz, večer bude pěkná zima, druhý den se to zkazí… A ono ne, dnes je středa, a i když to vypadá na déšť, tak na pokoji sedím bez ponožek a v tílku (lidé, kteří přes zimu neseděli v bytě v zimních bundách, čepici a rukavicích, to tak neocení :-D). V pátek má podle předpovědi pršet, pak opět sluníčko a 18 °C. Jaro tady trvalo tedy necelý týden, a hned nastoupilo léto. Po dlouhé a nechutné zimě to člověka potěší. Ale jen do chvíle, kdy si uvědomíte, že si ani nepamatuje, kdy jste se nepotili. Neutečete tomu. Osprchujete se studenou vodou, ale hned jak zavřete kohoutek a otevřete dveře, začnou z vás opět stékat čůrky potu. Pak vás v noci začnou opět pronásledovat komáři. A nechutné léto je před námi :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat