sobota 13. října 2012

O Víkendu


Tak, wushu videa natočená – základní yangové kroky, první část yangové sestavy 42, tuishou, qinna a základní pohyby s kopím. Budu z toho muset udělat takovou malou nedělní tradici, protože moje paměť je hrozná. Když se mě zeptáte, co bylo před měsícem, tak prostě nevím. Doba před rokem, jako by nebyla. Kolikrát zapomenu udělat spoustu věcí, hodně lidí se už naučilo mi to prostě připomínat. Ne že bych to nechtěla udělat, jenom prostě zapomínám. Celý stůl mám teď polepený papírky s úkoly a celkem to funguje, splněné úkoly postupně odškrtávám. Se sestavami je to podobné, obdivuji lidi, kteří si i po šesti letech stále pamatují všechny sestavy. Mně stačí, abych ji týden necvičila a už tam mám bílá místa. Holt ještě cvičím málo, jak by asi řekl Mistr :-). I proto se raději snažím naučit správně jednotlivé pohyby, abych je pak v případě, že budu potřebovat sestavu, mohla poslepovat dohromady.
Když se mi nedaří nebo mám prostě špatnou náladu, naučila jsem se dívat na seriál. Díly se mi daří stahovat jen ráno, potom už je Internet zoufalý. Naštěstí jsou naší Číňané zruční piráti, takže jsem našla všechny díly svého seriálu a můžu na ně koukat online i při tom špatném připojení, které tu máme. YEEESSSS Kromě toho se ale objevila i jiná záchrana. Nějak jsem propadla studiu taiji. A jak jsem zmínila, že mám špatnou paměť, tak budu mít všechny ty knihy hned na několikrát, než si zapamatuji aspoň polovinu :-). Už mi i pomalu dochází čokoláda a nejbližší prodejna Hershey´s je na Lidovém náměstí, takže pak už mi fakt zbude jenom ta kniha, ve které si teď čtu každý den. Je to pro mě nový relax. Každému vyhovuje něco jiného, jsem ráda, že mám teď tohle a nezahálím tolik jako předtím. Jsem jen zvědavá, jak dlouho mi to vydrží :-). Trochu mě zradil offline slovník, který jsem měla na PC, nelíbil se AVGčku :-/. Jestli máte nějakého svého favorita, prosím hoďte mi sem nějaké tipy. Nejlépe aby byl „oboustranný“ a s hodně evropskými jazyky (aj, fj, ij, šj, nj, rj). Děkuji :-)
V neděli ráno jsem byla zase cvičit taiji s Jodym. Bylo trochu dusno, chvíli pršelo, pak svítilo slunce a oba dva jsme se při cvičení zapotili. Na závěr mi tedy řekl, že ještě musíme zavřít qi do dantianu, aby nám v těle zmateně nebloudilo :-). Tak jsme to udělali – jako poslední pohyby u qigongů (např. Yi Jin Jing). Také mi řekl, že psychologie je při cvičení jak taiji tak i jiných wushu stylů hodně užitečným nástrojem…
Stále mě zlobí koleno, štěstí, že levé. Mám podezření, že je to ze strečinku a podpořené yangovými kroky, které až teď dělám už trochu správně. Stříkám si ho Yunnan Baiyao medicínou, pravidelně leduji, dělám masáže a posiluji, tak snad se umoudří. Bolí při úplném propnutí, takže některé z kopů mě trochu straší, stejně tak některé z taiji pohybů, ale jinak je v pohodě, skoky také nevadí.
Jinak se bavím tím, že sepisuji další článek do Fighter´s magazínu a hlavně promýšlím návrh diplomky, který musím předložit do 22. října, prezentovat ji budu před komisí 27. října…

Žádné komentáře:

Okomentovat