pátek 8. června 2012

Štve mě....


… zdejší internet je horší a horší – jak rychlost, tak odepření přístupu na hodně stránek
… Před pár dny jsem se potkala venku s Fafou, prý mu ten den učitelka Piao řekla, že pokud se někdo vrátí po půlnoci, nedají mu stipendium. O téhle hlouposti už jsem psala, napsala jsem to i do všech dotazníků, které nám tady dávají… samozřejmě ale jen pro vypuštění vlastní páry, k ničemu jinému to není. Na druhou stranu mi přijde, že když už někdo vydrží venku do dvou tří hodin ráno, ty další dvě tři hodinky někde taky vydrží (i tady některá místa fungují nonstop), vrátí se na 5. hodinu ranní a je to bez problémů.
…že spolubydlící skoro vždy zapluje do koupelny, když bych tam chtěla já. Nechápu to. Jde běhat, po 18. hodině je hotová. Já se vrátím před 21. hodinou a ona se teprve zavírá do koupelny.
…že na pokoji telefonovala i ve dvě ráno jsme si už vysvětlily a chodí telefonovat ven. Než jsme si o tom promluvily, občas jsem měla chuť po ní něco hodit. Stejně jako dnes v půl třetí ráno, když se zase s někým vykecávala a myslela si, že mě to nevzbudilo.
…že zkouška z poslechu/mluvení bývala jen psaná, tentokrát šlo o HSK 5, kterou jsme nikdy nezkoušeli, s probíraným učivem během hodiny neměla žádnou spojitost…
… že tady na cizince nejsou absolutně žádné nároky. Jasně že většina z nich nechce nic dělat. Koukala jsem, že jeden rok studia tady stojí přibližně 66 000 Kč. Ne každý to nemusí platit. Hodně Vietnamců si studium platit musí. A také že jsou pilní, často se scházejí, učí se spolu čínštinu, mezi sebou si občas také povídají čínsky. Když si člověk zvykne na jejich výslovnost, tak se s nimi dá i povídat. Zrovna ve středu jsem byla na obědě s jedním, který tady je na doktorském studiu (wushu). A rozuměli jsme si. Ale Američanka Anna nerozumí ani jednoduché větě, Testament mluví jako kdyby tady byl první dva měsíce, Roberta jsem v životě čínsky mluvit neslyšela… Není to jejich chyba, je to chyba naší kanceláře. Nejvíc byl ale pan Li. Mluvili jsme o tom, že zdejší učitelé nemají moc zahraniční studenty v lásce, protože je to prý s námi složité, máme špatnou čínštinu. Pan Li se rozčiloval, že to není pravda. To jsem se musela smát. Fafa tady dodělal bakalářský obor (dohromady i s čínštinou je to 5 let), teď načal svůj šestý rok a řekl mi, že rozumí 60 – 70 % z výkladu. Po šesti letech v Číně. Tak si dokážete představit, co většina z nás umí po jednom roce studia tady. Na hodinách jsem se chytala, protože jsem si překládala prezentace, kamarád mi vysvětloval, a celkově šlo o věci, o kterých trochu něco vím. Kdybych sem přijela studovat něco, co jsem předtím neviděla, moc nadějné by to nebylo. Jeden učitel angličtiny mi řekl, že sem přijede Čechů prý dohromady snad deset nebo co. Na výměnný pobyt, že tedy vyšlou Číňany do Čech. Když jsem se zeptala, proč by Číňan chtěl jet zrovna do Čech, tak napřed že nerozumí otázce. A pak přiznal, že neví :-D. Na jak dlouho tady budou (a jestli vůbec :-D) samozřejmě neví. No, myslím, že tady budou mít fajn prázdniny :-). A jak nás tady bude dost, tak už budeme také moct mít vlastní kancelář (Vietnamci a Korejci mají :-/), takové menší odbory :-D.
… že v půl třetí odpoledne si v okolí člověk nemůže koupit normální zdravé jídlo, za normální cenu.
… že se bude stavět veliká hala na pingpong, ale my se tísníme v mrňavých tělocvičnách. Asi i proto jsou wushisti tak přátelští :-D.
… že si naše kancelář myslí, že je něco víc… ale diplom z téhle školy jiné země asi jen tak neuznají. Wasim chtěl v Kuvajtu učit na soukromé americké škole, všechno vypadalo skvěle – až do doby, kdy zjistili, kde studoval. Ani v Kuvajtu, ani v USA mu diplom odsud neuznali. Tak kdo ví, třeba se to změní, až se tento rok už oficiálně staneme UNIVERZITOU. Proto je také tolik míst teď rozkopaných – aby to tady vypadalo krásně, udělají nám prý novou vstupní bránu, nové cedule, pojmenují nám ulice v kampusu… navrhovala, jsem aby tu krátkou uličku, která vede k tělocvičně, nazvali 凯佳路 (Káti ulice), ještě o tom ale nejednali… :-D K promoci by mi před tělocvičnu mohli postavit sochu – jak se v bolesti jednou rukou držím za kyčel, v druhé ruce mám meč… :-D To je jak vidím wushu v poslední době :-D.
… že jsou Číňané proměnliví jako počasí. Občas strašně hodní, občas bych je postřílela (jasně že slepými, nejsem terorista O:-) ). Ale je fakt, o čem jsem mluvila předtím s Levim. Někdo je fajn, někdo ne. Číňané jsou roztomilí, mají hodně pěkných a zajímavých vlastností. Ale i takových, které se prostě strávit nedají. V poslední době schválně na ulici neuhýbám jako předtím. A co myslíte? Ještě se nestalo, že by se uhnul Číňan. Občas tam jsou náznaky, ale asi si nevšimli, že nemám čínský zadek, takže těch 5 milimetrů, co se uhnuli, mi prostě nestačí :-).
… že čínské nanuky a zmrzliny nejsou dobré.
… tohle počasí. Zataženo, neprší, dusno… Hned co se probudím, se potím. A to až do večera. Občas ale i během spánku. A protože fouká vítr a na pokoji občas zapínáme větrák, tak mám samozřejmě trochu rýmu.
… že už dva týdny sháním dlouhý střapec – a bez úspěchu. Jsem v Číně, kde se to vyrábí, jsem na sportovní škole, kde mají wushu, máme tady dva obchody specializované na wushu a hromadu dalších. Ale prostě nemají. A kdybych ho chtěla objednat, musela bych aspoň deset, aby se jim to vyplatilo.
… že tady mají krásné a celkem i levné boty… ale samozřejmě jen 39, větší pěkné se neseženou :-).
… že se vždycky nechám uvrtat do něčeho jenom proto, abych někomu udělala radost :-D.
… že jsou v posilce nové stroje, na kterých visí papír, který mimo jiné říká „nepoužívat“.
… že jsou v posilce už nějakou dobu dva stroje, které potřebují elektřinu, ale stojí na místě, kde žádné zásuvky nejsou.
… že mi dnes Kiki říkal o focení, měli jsme se sejít ve 12:15. Výjimečně jsem tam byla včas, i když mi zkouška skončila ve dvanáct. Když jsem scházela do přízemí, Kiki byl ještě na PC, nepřipravený. A fotografovi se omlouval s tím, že je strašně zaneprázdněný. To jsem viděla, jak byl busy. Potěšilo mě, že měl na zdi také plíseň, to musím přiznat… A nepochopila jsem, proč se tak dlouho česal… asi pro to podrbání… :-D
… fakt nechápu ten zakázaný Facebook a ostatní stránky. Neříkejte mi, že ti Číňané, kteří to tady zakázali, nevědí, že používáme různé fígly, jak si to zpřístupnit? To mi neříkejte. Přes free gate, kterou teď musím používat, je to pomalé, nespolehlivé, navíc to jede před Explorer, to znamená, že třeba na blogger nemůžu dávat články (doporučili mi používat Chrome :-D). Ale ani takovéhle komplikace lidi nepřesvědčí, aby na tyhle stránky nechodili. Tak k čemu to je? Pro pocit, na oko. Jako všechno v Číně.


Žádné komentáře:

Okomentovat