pondělí 18. června 2012

Nedělní dobrodružství s Jane


Na neděli jsem byla domluvená s Jane, že spolu půjdeme na večeři. V neděli ráno z toho už byl oběd. Měly jsme se sejít až ve 12:30, abych se stihla po tréninku osprchovat a zkrášlit. S Caiem se to zase protáhlo, protože se ukázalo, že oba máme od tréninku (směru) jiná očekávání. Když jsem dorazila na kolej, Jane tam už na mě čekala – o hodinu dřív, než jsme se domlouvaly. Tohle je také čínský zvyk. Vzala jsem jí k sobě na pokoj a chvíli jsme si povídaly, protože hned po tréninku se prý nemůžu jít osprchovat (špatné pro kůži). Mrkly jsme spolu také na pár taiji videí. Když jsem se připravila, dorazila ještě naše taiji kamarádka. Ona má hromadu jmen a to čínské si stále nepamatuji přesně. Předtím si říkala Sophia, teď má nové jméno Eva… :-D Přijela na kole, Jane také. To znamená, že se nejde pěšky a nejede se ani busem, nýbrž na kole. Na Wu Jiao Chang. Já kolo nemám, a protože jsem těžší, tak jsem nabídla, že jednu z nich svezu, nechtěla jsem se nechat vést. To jsem si troufla jenom s Dannym, protože vím, že ten to ušlápne :-D. Na Evy kole mohou jet dva lidé, tak se na něm trochu projela a pak ke mně naskočila i ona. A to se mi to rozkvrdlalo na všechny strany. Křičely jsme obě :-D. A pak jsme to zkusily ještě několikrát, ale výsledek podobný :-D. Ještě nikdy jsem na kole nevezla dalšího člověka. A už vůbec ne na čínském kole, které bylo mrňavé (kolena jsem měla fakt skoro až u brady), vrzalo, brzdy brzdily divně… :-D Eva se mě stále ptala: „Ty fakt umíš jezdit na kole? Ne, viď?“ Jane to vyřešila. Svoje menší kolo dala Evě a přisedla si ke mně s tím, že mi věří. Tady se ukázalo, že je to fakt kamarádka :-D. No, opravdu to pak jelo nějak dobře. Sice jsem se na začátku neodvážila udělat žádný jiný pohyb, ale jely jsme :-D. Jane mě stále uklidňovala a povzbuzovala :-D. Před sebou jsme měly dvě větší křižovatky, kde jsem musela zatáčet, to byla věc :-D. Měla jsem ale neskutečné štěstí, že nic moc nejelo a vždy mi skočila rychle zelená. Pak už to byla sranda, už jsem si zvykla a bavilo mě to. Občas ale foukal vítr v protisměru a zvedal mi sukni, tak mi ji Jane musela zezadu držet :-D. Navíc jsme byly strašně rychlé, Eva vůbec nestíhala :-D. Zaparkovaly jsme hned před restaurací.
Čínské restaurace v Číně se těm v ČR moc nepodobají nejen chuťově. Číňané jsou ochotní na místa u stolu čekat před restaurací i hodiny. Před mnoha restauracemi tak uvidíte hodně židliček, které tam jsou již pro čekající budoucí hosty připravené. Lidé čekají, hrají hry na telefonu, brouzdají po netu, povídají si, často jí nějaké malé mlsky… tak si krátí čas.
Naše restaurace byla vyhlášená mořskými potvorami. Minulý rok nás tam vzal Cai Si Wu na oslavu svých narozenin. Tentokrát jsme objednali kotlík s krevetami, sladkými brambory, rýžovými tyčinkami, kousky chobotnice a bůhví čím dalším. K tomu jsme přidávaly další talířky (až posbírám všechny fotky, dám to na Rajče). Eva je nervózní člověk, takže během čekání na místo si odběhla něco „vyreklamovat“. S Jane nás usadili ke stolu, ale tam se jí nelíbilo, protože jí za zády přebíhaly děti z WC a cákaly na ní. Tak si vydobyla nové místo. Moc pěkné :-). Objednala mi džus z vodního melounu, moje oblíbená věc :-). Když se vrátila Eva, přiobjednala ještě další jídlo a daly jsme se do toho. Po nějaké době se s námi Eva ale rozloučila, protože se musela vrátit do tělocvičny na trénink. Před soutěžemi se tady trénuje každý den dvakrát, a to i v sobotu a v neděli. S Jane jsme probraly všechno možné, servírka nám snad sedmkrát dolévala horkou vodu. Tohle je na čínských restauracích fajn, že vám zadarmo dají horkou vodu, někdy horký čaj. Jenže ty sklenice jsou tak mrňavé… :-D
Pak jsme se vydaly po krámech. To jsem ale netušila, jak se s Jane nakupuje. Moc dobře, to musím uznat. Jenže strašně dlouho. Jsem zvyklá zajít do obchodu, koupit co potřebuji a jdu domů. Tady ne. Tady se celý ten několikaposchoďový obchoďák projde pomalinku celý (ještě že byl večer a některé krámky už měly zavřeno :-D). Musím říct, že to místo se mi hodně líbilo. Některé kousky oblečení tam byly fakt šílené, kýčovité, ale některé na druhou stranu strašně pěkné. A tady se smlouvá cena, takže se dá dost ušetřit. Příště už nakupuji hlavně tam :-). Jane je neskutečně výmluvná, jen dvakrát se stalo, že prodavačku neukecala k ceně, kterou si představovala. Co je super, že prodavačky tady nejsou tak agresivní a zákeřné jako na Qipu lu. Naopak byly přátelské, rády si povídaly, kecaly, ale nevymýšlely si zase až tolik. Jane tam chodí často, takže se se spoustou z nich už zná. Dost jsem se držela, koupila jsem si jen jedny černé šaty. Takový styl jsem nikdy na sobě neměla, jsou hodně zajímavé a jednoduché. Jane byla úplně nadšená a nebylo to poradenství typu: „Ale jo, jde to, si to kup, jestli chceš“. Tak jsem si je vzala. Prodavačka chtěla nejdříve 180 RMB, Jane to usmlouvala na 60 RMB a pak ještě na 55 RMB, protože tam byla malá dirka. „Buď nám zítra přivezete nové šaty a dáme vám 60 RMB a nebo to zašijete na místě za 55 RMB.“ Tady totiž mají každý kousek jen jednou a v jedné velikosti – buď se trefíte nebo ne. Jane toho nakoupila spoustu a ke konci jsem jí ještě musela založit :-D. Tohle je jedna z věcí, proč ne všem sedne. Je hodně přímá, moc se neostýchá, nechodí kolem horké kaše. Jednou řekla, že mě nechce obtěžovat. Když jsem jí ujistila, že je to v pořádku, tak už se věnovala jen smlouvání :-D. Potom se se mnou chtěla domluvit na další den, že mi ty peníze dá. Nebyla to závratná suma, tak jsem jí řekla, že to po ní zpátky nechci. Chvíli byla 不好意思 (v čínských falešných rozpacích), pak jsme se domluvily, že jsme přeci kamarádky a tohle není nutné. A ona: „Tak já se přestanu stydět.“ :-) A už se o tom nemluvilo. Takhle je to fajn, někteří to neustále omílají dokola. Ona mi často nosí dárky, pomáhá mi, když je třeba, ten nedělní oběd vyšel kolem 600 Kč…
Oblečením to ale neskončilo. V horním patře mají vše co se týká mobilních telefonů, manikúry atd. Jane miluje designové věci. A miluje francouzskou značku Channel, říká tomu [šnel]. Často si pořizuje nové kryty na telefon. Když učila taiji, uspořila si na iPhone, tak mu teď dopřává zajímavé kabátky. Má jeden svítivě oranžový, bytelný. Pak další bílý se spoustou barevných kamínků, velkým svítivím křížem a dvěma černými pírky nahoře. Nechává si to dělat u známého, který pochází z Taiwanu a všechno to navrhuje a dělá sám. Ještě že tam měl dvě židle, protože tam to bylo fakt na dlouho. Měl tam několik krytů, které sám polepil malými věcičkami. Všechno to bylo celkem podobné, ale Jane se neuměla rozhodnout. Jeden kryt jí přišel strašně cool a trochu klučičí, to se jí líbilo. Na dalším byl kříž, což jí strašně bere, i když není zarytou křesťankou. Další kryt tam měl karty na poker, pistoli, dvě podkovy od sebe, že připomínaly znak Channel. Diskutovala s pánem, jaké z toho má pocity, jak by to možná bylo lepší… Každý kryt si dávala na telefon a pak k obličeji a sledovala se v zrdcadle. Předstírala, že telefonuje, aby viděla, jak to vypadá. Vybrala si. Konečně. Jenže pak zjistila, že barvy jsou trošku jiné. A barva krytu, který si vybrala, není až tak super, tak si nakonec vybrala ten druhý kryt. Tím to neskončilo. Přinesla si tam ještě disk, který chtěla polepit, tak se řešilo tohle. Pak si vzpomněla, že na soutěž nechce mít řasenku, ale nalepovací řasy, tak přesvědčila prodejce, aby jí k tomu všemu zadarmo dal jedno balení falešných řas z Japonska (72 RMB). Pak jsme pokračovaly vedle pro sponky do vlasů a milion dalších věcí. Koupila mi prstýnek, který jsem si tam vybrala :-). Překvapilo mě, že jsem nějaký čínský vůbec dokázala dostat na jiný prst než malíček.
Když jsme skončily, bohužel stále pršelo. Fakt průtrž mračen, která začala už v době, kdy odcházela Eva, která nám tam nechala obě kola. To bylo fajn, až na to, že já nedokážu jet na kole a v jedné ruce držet deštník. Zvlášť ne v čínských ulicích, kde se musíte stale vyhýbat lidem, kličkovat mezi auty a dalšími piráty silnic a chodníků. Co teď? Kdyby bylo po mém, tak prostě vyjedeme zpátky, déšť ne déšť. Jane měla svůj slunečníček. Jenže to prostě nejde. Tady se někteří bojí deště jako čert kříže. Tak jsme si šly sednout do Starbuck, než přestane pršet. Tady je fajn, že si můžete sednout do restaurace/kavárny a nemusíte si nic objednávat, abyste se necítili trapně, že tam jenom tak sedíte. Tady to nevadí. Dokonce jsme si přinesly své lahve s čistou vodou :-D. Jenže ono to nepřestávalo. Co teď? Přítel na mě v poslední době vůbec neměl čas, teď nastala chvíle, kdy by se měl opět ujmout přítelovské role a zachránit mě, tak jsem mu zavolala. Než dorazil, skočily jsme s Jane ještě do drogerie, protože si chtěla koupit pudr, aby jí to na soutěži slušelo :-D. Tam už se ale dalo platit kartou :-). Ya Qiang nepochopil, že nedokážu řídit s deštníkem, naštěstí přijel ve velké pláštěnce, kterou mi pak dal. Oba se mi smáli a Jane mě fotila :-D. Cesta zpátky byla také legrace. Občas jsme jeli všichni tři vedle sebe, povídali si, mně káplo něco do oka a málem jsem jednoho z nich sestřelila, Ya Qiang mě jednou špatně navedl, tak jseme pak musela seskakovat z vysokého obrubníku. Přímo do louže... Ještě že jsem měla crocsky, ty byly ale plné vody :-D. Ya Qiang na mě šplouchal vodu z deštíku a smál se jako malej, křižoval mi cestu... měl štěstí že jsem na kole jela naposledy asi před třemi lety a ruce jsem měla schované pod pláštěnkou :-). Zaparkovali jsme, rozloučili se s Jane a ještě zašli na menší večeři.

Žádné komentáře:

Okomentovat