středa 28. listopadu 2012

Země splněných snů



Když jsem byla nedávno na návštěvě ve wushu obchodě, o který se teď stará můj přítel (nechtějte vědět, jak vypadá byznys v čínském provedení, vstávaly by vám vlasy hrůzou), potkala jsem se tam s jednou učitelkou z wushu katedry. Prý přemýšlí o wushu projektu a chtěla by mě do něj. Trochu se to podobalo mým plánům, tak jsem se toho chytla. Je mi jasné, že kdybych čekala, tak bych se nedočkala, takže jsem celý projekt sepsala sama, kamarád mi to pomohl přeložit do čínštiny. Můj spolužák má výborné vztahy s našimi učiteli a dostal teď na starost Wushu muzeum (starý šéf byl odejit). Představte si – nic jste nemuseli udělat, jen pomáhat jednomu učiteli a zčista jasna – máte na starost chod Wushu muzea. Tento týden posíláme mejly a když všechno půjde dobře, příští týden se s nimi sejdeme a prodebatujeme to. A co víc, doneslo se mi, že se na sjezdu wushu šéfů (ku příležitosti výročí naší školy) nadhodila myšlenka hodně podobná té mé s tím, že by se to mělo zrealizovat. Takže to zatím vypadá, že jsem na správném místě, ve správný čas a se správnou myšlenkou.
Na jednu stranu jsem z toho všeho nadšená, i přátelé, kterým jsem svůj návrh poslala, mi řekli, že je to skvělá věc, což mě hodně povzbudilo…
Jenže jsme v Číně… a to by to celé mohlo pokud ne zazdít, tak alespoň hodně zkomplikovat. Číňané jsou v tomhle pomalé pandy, které vidí problémy tam, kde nejsou a hlavně – myslí si, že všechno ví nejlépe. Mám dost obavu, aby to nedopadlo takhle nějak: „Jo, tak děkujeme za těch pár návrhů, vezmeme je na zřetel. Teď si jdi po svém, ty jsi cizinka, nerozumíš tomu, my víme, jak je to nejlepší.“ A není to jenom moje sejčkování, je to moje zkušenost. Tak uvidíme, jak to bude vypadat, držte mi všechny palce, co máte, protože pokud to bude, tak to bude prostě paráda. A pokud to nepůjde tady a teď, tak nevadí, mám v záloze další eso, nebojte .-).

Jestli Amerika byla zemí splněných snů, tak Čína je jí teď, ale v jiném podání. Musíte znát ty „správné“ lidi a vědět, jak s nimi mluvit. Potom je jedno, že nemáte žádné zkušenosti, nic neumíte… ale stejně se můžete dostat, kam chcete. Je to dost na hlavu, ale je to tak.

Žádné komentáře:

Okomentovat