úterý 13. listopadu 2012

Stručně ze světa



1) Spisovatelka Milena Holcová v jednom rozhovoru řekla: „Ani psát se mi i tom už nechtělo, protože jsem pociťovala jakousi marnost. Buď je při líčení cizích končin člověk přesný, ale zároveň není srozumitelný, nebo je srozumitelný, ale nepřesný. Taky jsem došla k depresivnímu závěru, že ať si namlouváte, co chcete, v cizí zemi jste vždycky za blbečka. Tak dobře. A co má být?“

2) Jody pochází z Henanu, ale rodina se přestěhovala do Hangzhou, nejdříve mi tvrdil že kvůli počasí. Jednou z něho vypadlo, že lidé z Henanu nejsou dobří lidé… Sranda je, že mí přítelové jsou oba z Henanu a nejbližší čínští kamarádi skoro všichni z Henanu :-D. Ale hlavně – Henan je nejlidnatější čínská provincie a lidi odtud najdete v celé Číně. A nejen v ní. Co to může znamenat si doplňte podle libosti :-).
3) Je za námi zimní slunovrat, Číňané tomu říkají 冬至. V ten den je tradicí jíst 水饺- taštičky plněné vším možným, a pít žluté víno vyrobené z bylinek… no, pít a jíst všechno, co člověka zahřeje… V tomhle období jsou plné hlavně restaurace, kde se podávají vařící kotlíky naplněné masem, zeleninou, tofu atd., jehněčí maso prý dokáže také skvěle zahřát…
5) 11. 11. 2012 je v Číně dnem všech osamělých, tedy těch, kteří nemají partnera. Minule jsme byli s Dannym a Benem na jejich školní párty pořádané právě k této příležitosti. Možná si někdo z vás vzpomene na alba z téhle akce. Trenér se mi chlubil, že mu jedna slečna k tomuto „svátku“ poslala puket květin. Takový obrovský jsem snad nikdy nedostala ani já – plný růží a lilií. Pro Číňana je prý normální obdržet květiny – záleží prostě jen na tom, jestli má květiny rád nebo ne a je to. A jemu to prosvítilo celý den, tak proč ne. Jody strávil celý den zavřený na konzervatoři, kde hrál na piano a učil se anglicky. Zdůraznil mi, že tam byl SÁM, protože byl právě Den nezadaných. Minulý rok to museli Číňané prožívat ještě daleko víc, protože těch jedniček (1 = jeden člověk) bylo o jednu víc (11.11. 2011) :-D. Další oblíbená činnost lidí během tohoto dne je nakupování přes internet, protože je všechno ve slevách.
6) Už jsem viděla nové školní propagační video, které jsme natáčeli před nějakou dobou. Vypadá úžasně, krásné barvy, dobře sestříhané… nejvíce je tam wushu, což mě samozřejmě těší :-). Káťa je tam také hodně – v publiku, chvilku bubnuje, pak se zasněně dívá na „budoucí“ spolužáky, kteří cvičí taiji a následně cvičí s nimi… Super je Kiki. Záběr je na hlavu lva a z ní se pak najednou vynoří Kiki :-). Na chvilku je tam i Andi (Itálie). Má nejoblíbenější část je jak jinak… - z pánských sprch :-D. No, prostě úžasné video! :-D
Při ranním taiji byla první věc, na kterou se mě Jody zeptal, jestli už jsem to video viděla. Že prý jsem tady teď za hvězdu. Když jsem si pak o 1,5 hodinu později nesla snídani na pokoj, potkala jsem dva učitele naší katedry a strašně mě chválili. Všichni víme, že cizinci stačí jednou máchnout rukou a Číňan vám hned nadšeně řekne, jak máte skvělé taiji… ale i tak mě to od nich potěšilo. Zmínila jsem se, že tady cvičím zatím jen dva roky a všechno mě to naučil pan Xie. Uznale pokyvovali hlavami, že pan Xie je třída a skvělý člověk. .-)

Žádné komentáře:

Okomentovat