pondělí 19. listopadu 2012

Češi v Šanghaji



V sobotu jsem po moderně s Caiem přešla do vedlejší tělocvičny na taiji. Při sérii kopů jsem zahlédla u vchodu skupinku cizinců oblečených v červeném a nejméně jeden z nich vypadal povědomě. Říkala jsem si, že to není možné, musela jsem se jít podívat zblízka. A nepletla jsem se. Byl to Jirka Hauska, Káťa, Martina, malý Filip… prostě polovina jejich bandy, která se vypravila do Číny. Vrátili se ze soutěže v Huang Shan a na poslední den se ještě přišli podívat do wushu muzea. Kdyby se neztratili a nedošli až do naší tělocvičny, tak bychom se nepotkali. Nikdy jsme spolu nemluvili, tak to ze začátku bylo trochu zvláštní, navíc jsem měla problémy přepnout do češtiny, protože už jsem jí několik měsíců ke konverzaci nepoužila. Když jsem jim chtěla představit svého trenéra, který se tam zvědavě nahrnul, tak jsem začala mluvit anglicky, aniž bych si toho ze začátku všimla. Přišlo mi, že mluvím česky. Vyfotili jsme se tam, omluvila jsem se učiteli Xie a vyrazili jsme už opravdu do toho muzea. Z muzea pak do centra a na večer jsme se chystalo do muzea sexu, které má být v Šanghaji jako jediné v Číně. Myslím, že jsme došli na správné místo, ale když jsem se zeptala už druhého člověka a dostala jsem stejnou odpověď: „To už tady není, je zrušené,“ tak jsme to vzdali. Zdá se, že místo toho otevřeli muzeum hmyzu. Aspoň je vidět, co v Číně frčí… :-) Byli jsme ale dost zklamaní, protože průvodce ještě z roku 2011 na něj upozorňoval. Už bylo před 22. hodinou večer, takže spousta restaurací již mělo před zavíračkou. Šanghaj je sice velkoměsto s mrakodrapy a hromadou lidí, ale žádný noční život. Naštěstí jsme nějakou objevili, ale nebylo to nic úžasného… :-/
Stejně to ale bylo fajn, procvičila jsem si češtinu, vypadla z univerzity a poznala nové fajn lidi… jen by to chtělo víc takových akcí :-).
Jo, a v neděli jsem se byla podívat na místní karate soutěži. Popovídala jsem si tam s jedním Číňanem, který má na karate a taekwondo podobný názor jako já, mimo to cvičí xingyi quan a má 6letého syna, který také cvičí wushu. Jinak nic zajímavého…
NOVINKA: Zrovna mi volali z kanceláře, že další prezentace diplomky je už příští týden a ne v prosinci, jak jsem doufala… No, to je hned radosti… :-/

1 komentář:

  1. Kacenko, jak vidime, tak se nenudis, at zije DIPLOMKA,drzime palce.

    OdpovědětVymazat