středa 28. listopadu 2012

Zase mě napadlo



1) V úterý ráno jsem v tělocvičně při protahování sledovala trénink našich učitelů pod dohledem pana Cai Long Yuna. Tentokrát byli ve třech – Xi Bin Zi (moderní větev šk. týmu), učitel Cai (expert na hua quan) a učitel Wang. Nacvičovali duilian a všichni byli prostě úžasní. Bylo to jako sledovat ty největší kungfu hvězdy při nacvičování choreografie do jejich nového filmu. Až na to, že pro ně to byla legrace, strašně se u toho bavili, smáli se a vymýšleli šílené kombinace. Můj oblíbenec Wang byl samozřejmě největší frajer. Když dostal ránu zleva, nafoukla se mu pravá tvář a měl super zvukové efekty :-). Rozepnutá bunda se mu při vrutu skvěle roztočila. Byl z nich také nejaktivnější – skákal všechno a když si učitel Cai trénoval jednu kombinaci úderů, tak neúnavně odskakoval a padal na zem. Pan Cai Long Yun se usmíval jako bezzubé sluníčko, a když si sedl (kdyby byl kulatější a bez vlasů), tak vypadal trochu jako veselý Buddha. Pamatuji si, když se mi na tréninku chang quan s Wangem nedařil jeden skok, předvedl mi ho, pak se ke mně vrátil, s úsměvem mi anglicky řekl: „So easy“ (Tak jednoduché) a zase odešel.
2) V úterý do SH dorazili Ya Qiangovi rodiče, protože jeho maminku pobolívá koleno, domluvil jí vyšetření v místní nemocnici. A co že jí řekli? Že ho potřebuje vyměnit. Ale lepší bude, když ještě pár let počká, protože za 15 let bude potřebovat nové. No a když jí dají první třeba za 5 let, tak třeba to další už ani nebude potřebovat. To je tedy přístup…:-O
3) Tak se zase ukázalo, že ještě nejsme univerzitou. A to bylo povyku. Nenapálili jen mě, zmatených bylo i hodně dalších Číňanů. Někteří teď tvrdí, že je to otázka měsíců. Další, že dřív jak za dva roky to nebude. Všichni se ale shodují na tom, že je  to jisté. Tak uvidíme, s čím zase přijdou :-).
4) Když jsem projížděla webové stránky wushu škol, napadla mě jedna věc ohledně skupinových fotek, těch „bojových“. Pokud nejde vysloveně o fotky duilianu, tak by se to opravdu mělo fotit „bojově“ – ne že já udělám jednu pózu a ty proti mně druhou. Př. při přímém úderu pěstí nevypadá dobře, když je tam člověk narovnaný jako podle pravítka. Jo, je to standardní provedení, rozhodčí vám dá body, ale není to „bojové“ provedení. Zvlášť školy tradičního wushu by to měly zkusit…

Žádné komentáře:

Okomentovat