pondělí 11. března 2013

Vízum - díl poslední


V pondělí jsem se pořádně vyspala a kolem poledne si zašla do recepce pro nové potvrzení o tom, že bydlím na koleji, protože to co mám, je prý špatně. Slečna si nebyla jistá, nikam se nedovolala a nakonec mi to vystavila s tím, že když to bude špatně, tak to udělá ještě jednou. Upozornila jsem jí, že bych byla ráda, kdybych o vízum nemusela žádat dvakrát. Ještě jsem poprosila, aby mě navedla jak metrem, protože když mi něco Číňan napíše ručně, tak to většinou nepřečtu, takže si to ani nejsem schopná najít. Nic nehledala, jen řekla, že mám vystoupit tam a tam a zeptat se. Hmm. Raději jsem ještě cestou zaskočila do wushu obchodu, aby mi to našli pořádně. „Jo, tak to musíš na metro číslo 8, potom 9 a potom 6…“ Vytřeštila jsem oči. No, vyhradila jsem si na to celé odpoledne, tak se tam snad dostanu. Řeknu vám, na šestce jezdí divní lidé. Poprvé jsem se v Šanghaji cítila nepříjemně ve smyslu že by mě někdo kuchnul. Přede mnou seděl kluk s černými linkami kolem očí, naprosto bílá tvář. Vedle něj stál chlap co stále chrchlal a měl divné oči. Za mnou se pohupoval další, co mě stále sledoval a nechci vědět, na co myslel. Připadala jsem si jako v nějakém zombie hororu. A to bylo přes den! K tomu v televizi ukazovali, co dělat, když propukne požár, vlak do něčeho narazí… říkala jsem si, že s nimi bych tam rozhodně nechtěla uvíznout. Naštěstí jen dvě zastávky a vystřelila jsem pryč. Minsheng lu byla hned přede mnou, tak super, ještě najít číslo 1500. Přešlo mě nadšení, když jsem zjistila,že jsem na 382… Šanghaj je prostě velké město. Trvalo mi přes 20 minut, než jsem tam někam došla, samozřejmě jsem zjistila, že kdybych nejela šestkou, tak bych byla blíž, takže nakonec měla recepční i pravdu. Je to celé v okolí Century Avenue (世界大道), najdete tam strašně moc obrovských budov – jak firemních, tak policejních a také různé úřady. A je to tu, číslo popisné 1500. Jak jinak – stavba jako kráva. Nějaký úřad národní bezpečnosti nebo tak něco. Naštěstí opět všechno pěkně značené, jak je v Šanghaji zvykem, takže jsem neomylně zamířila do 3. patra a vyzvedla si lísteček s pořadovým číslem. Přede mnou cca 50 lidí,ach jo. Když jsem se rozhlédla kolem, všude byla spousta cizinců a každý měl po ruce svého Číňana/Číňanku. Hmm, tak to asi nebude zase taková sranda, snad to zvládnu… Čekání mi tentokrát nevadilo vůbec, naopak jsem znervózněla, když se to blížilo ke mně, protože jak mám v poslední době tu smůlu, určitě  nebudu mít papíry v pořádku. Uklidnila jsem se ale tím, že teď s tím stejně už nic nenadělám a dala jsem paní všechno, co jsem měla. Chtěla jen okopírovat pár papírů a to bylo VŠECHNO! Dostala jsem nějakou stvrzenku, že mají mé pasy, že dostanu vízum na rok (400 RMB) a hotovo.  Tak to jsem koukala jako vrána! Konečně je celé to trápení za mnou!

S Robertem jsme plánovali večer posilovnu, ale když jsou chlapi nemocní, tak všichni umírají, takže nakonec z toho bylo jen dlouhé kafe a relax. Potom jsem pomohla Regisovi trochu s diplomkou – opravdu, nevyplácí se to nechat na poslední chvíli! Aby těch problémů nebylo dost, něco se mi stalo s fleškou, nejde mi otevřít. Tak jsme si s tím hráli 4 (!) hodiny! Naštěstí mi prý všechno zachrání, ale bude to chvíli trvat. Tak jsme mezi tím povídali, dostala jsem přednášku o jiu-jitsu a ving tsun, jak se to teď prý píše, protože se jim nelíbí zkratka „WC“ (wing tsun)… jo, na takovouhle zkratku musí mít člověk koule… :-) Hodně zvláštní je, že Yip Manův hrob v HK je hodně zastrčený a neudržovaný, pustil mi pár svých videí a vypadalo to opravdu jako ze starých filmů. Kdyby to bylo v Číně, tak je z toho putovní místo plné turistů, na kterých se rejžuje :-/. Vlastně nejen v Číně, stále mi přijde na hlavu platit za procházku Zlatou uličkou v Praze… Pro případ, že bych si někdy chtěla pobrečet, jsem dostala několik dokumentárních filmů o brazilských sportovních hrdinech (F1, MMA…), no uvidíme :-).

Kateřina Cajthamlová řekla hezkou věc v jednom článku o tom, jak se lidé až nezdravě snaží vypadat jinak: „Rotvajler nikdy nemůže vypadat jako ratlík.“

Žádné komentáře:

Okomentovat