neděle 17. března 2013

Je to boj...


Nedávno jsme si zase s Robertem nad kávou povídali o Číňanech. Nadhodila jsem, že jsem fakt ráda, že nejsem Číňanka a on to zazdil: „I am happy too, cuz I don´t want to have a small dick.“ No, nebylo to zrovna, co jsem v té chvíli měla na mysli :-). Jane se přes velkou snahu nedostala na magisterské studium na SUS, vyhořela na angličtině. Vzali k nám třeba Tang Lin Xiu, která nedá dohromady pořádnou anglickou větu. Jane sem přišla z jednoho z mnoha henanských wushu týmů a to se tady hodně cení. To ale také znamená, že se chudák nezastaví. Neustále ji učitelé posílali učit wushu po celé Šanghaji. V listopadu byla na velkém vystoupení v Koreji, přestože to nejdříve odmítla, protože se to krylo s důležitou soutěží. Nato si ji pozvalo vedení školy do kanceláře a řeklo jí, že nemá jinou možnost. V lednu učila na Taiwanu atd. Neměla tedy moc času soustředit se na učení a nepomohlo jí ani to, že vstávala každý den v 5:30 a chodila spát až po půlnoci. Ke konci vypadala vyloženě nezdravě. Čínští studenti tady prostě nemají svobodu. Kdyby odmítla pomoc učitelům, měla by sice čas na učení, ale stejně by se se vší pravděpodobností na mgr. nedostala, protože… vždyť víte. Neměla na výběr. Dostala nabídku vrátit se na Taiwan, tak teď doufáme, že jí to vyjde a příští rok zkusí přijímačky znovu. Ten rok mi bude fakt strašně chybět… Vyprávěla mi pak dál o zákulisí našeho taiji týmu a řeknu vám, život to není vůbec jednoduchý – od rána do večera soutěž o to, kdo bude vypadat lépe před učitelem, intriky… Všichni se tam baví se všemi, ale tak nějak mají vždy jen jednoho bližšího kamaráda a s ostatními vytváří aliance podle toho, jak se jim to hodí. My jako cizinci stojíme mimo, protože pro ně nepředstavujeme konkurenci. Ale třeba taková YouYou se se mnou ráda poměřuje, i když je samozřejmě velice přátelská. Co odešli starší studenti, tak je náš tým nějak rozdělený, nepůsobí tak pospolitě jako předtím. Možná i to je důvod, proč to učitel vzal teď víc přísně, ale zatím to nefunguje.

Sobota nebyl dobrý den, co se týče cvičení. S trenérem jsme si nějak nesedli. U skoků to šlo, protože jsem se zlepšila – no a nebylo to jeho zásluhou. Co se týče sestavy, tak jsem s ním nesouhlasila, ale samozřejmě jsem nic neřekla a dělala, co řekl. Na konci jsem čekala informace a plán na letní soutěž, protože jsme o tom mluvili už v týdnu. Ale samozřejmě nic. Jen to, že samozřejmě půjdu s taiji, mečem a kopím. Neskutečně mě vytočil. Jak můžu jít s kopím, když jsem ho půl roku necvičila. Navíc to chce trochu upravit i meč. Tohle je další pravidlo v téhle naší malé komplikované společnosti – spoléhat sám na sebe, nikdo jiný vám fakt nepomůže. V téhle náladě jsem přišla na taiji. Po společném začátku jsme se rozdělili, učitel mě nechal vést pár lidí zvenku při opakování yilu. Ti ale pak zmizeli za čínským spolužákem – protože je to přeci Číňan, tak tomu rozumí víc. Zůstali u mě jen dva a ptali se na detaily, tak jsem jim to vysvětlila v praxi a když jsem je pak sledovala s učitelem, tak to tam hned měli, to mi udělalo radost. V sobotu cvičím tuishou s jednou slečnou, protože se v květnu chystá do Hongkongu. Jela bych taky a moc ráda, ale 5000 RMB za celý ten výlet je až moc. To si raději dám víc soutěží na pevnině. Slečna je samozřejmě lehčí a menší než já, alespoň pak nebude mít takovou práci se slečnami v své kategorii. Říkám jí: Nejdříve bychom měly pilovat techniky, protože obě moc nevíme, co dělat. A na závěr si dát pár soutěžních kol. Samozřejmě že to vyznělo do ztracena a jely jsme natvrdo od začátku do konce. Potom jí poradili, že má zrychlit kroky. Tak začala kolem mě hopsat do kruhu. Mám hodně pomalé reakce, takže kdybych ji v tom nechala pokračovat, riskovala bych, že udělá něco, co neuvidím. Tak jsem jí tam zakročila a přehodila. Jenže se mě držela jako klíště, neměla jsem kam dát ruce, tak jsem se musela převalit přes ní. Vůbec jsme s sebou třískaly o zem v jednom kuse. Padat mi nevadí, protože až na jednou, kdy jsem si narazila drobet koleno, mě to nebolí. Učitel k nám raději párkrát přišel a nabádal, abychom to vzali spíš hrou a zkoušely techniky… no jo, jako kdybych to neříkala na začátku. Když tam byl, tak to šlo. Jakmile se vzdálil, tak zase lup o zem. Myslím, že jsem se trochu zlepšila, víc jsem to cítila a dokázala jsem i nějakou tu techniku začít, ale většinou jsem ji nedotáhla, byla moc pomalá, málo razantní atd. Když jí zaháknu levou nohu, tak jde k zemi skoro vždycky. Říkám jí – dělej s tím něco, kdybychom byly na soutěži a já to o tobě věděla, tak nedělám nic jiného. A co myslíte? Správně – jako bych nic neřekla. Jak to stále nemám osahané, tak jsem se snažila zkoušet různé věci, abych věděla, jak fungují, a to samozřejmě vedlo k mnoha hloupým chybám. Ten den mě to párkrát neskutečně vytočilo. Když jsem jí zahákla přední nohu už potřetí, ona se svalila pode mě, takže jsem ji musela přeskočit do kotrmelce, protože mě strhávala na sebe…už jsem to nevydržela a jak jsem se zvedala, česky jsem nahlas zaklela a řekla něco jako: To snad není možný, už potřetí a furt dokola! Jinak mě to s ní ale baví, protože konečně někdo, kdo do toho jde. Když učitel něco ukáže, zkusím to pak na ní, aby si to mohla nacvičit, ona mi také dá příležitost. Příště budeme víc trénovat techniky a pak zápas. Dala jsem jí nějaké tipy na běhání, protože nemá dobrou fyzičku – vydrží míň než já a to už je fakt špatný… :-D Co jsem ten tak vypozorovala je, že potřebuji zrychlit pohyby a zlepšit fali. No ale co myslíte, všichni chodili za ní, jestli je unavená a radili jí. Mě se nezeptal nikdo. Ještě jí radili, jak mi lámat lokty. Ale oni neví, že jsem je slyšela :-P. Jen na konci za mnou učitel přišel s tím, že si mám pořádně protáhnout ramena a ruce. Prostě to nebyl dobrý den. Večer jsem pak neměla co dělat, učit jsem se už nechtěla, na film jsem koukat nechtěla. No tak jsem si cvičila na pokoji, protože venku pršelo. Už druhý den jsem cvičila před spaním a musím říct, že to pomáhá, když mám špatnou náladu nebo se tady cítím sama. Počasí je také lepší, tak prostě budu chodit v noci cvičit. Cítím, že se mi zase zhoršilo spojení mozek-svaly, tak na tom musím zapracovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat