pondělí 18. března 2013

18. března 2013


Dnes jsem nestihla cvičit meč, tak jsem šla rovnou na taiji. Většinou přicházím jako první, a to kolikrát chodím tak akorát. Učitel Xie vyzvídal, jak jsem na tom s diplomkou. No, to bych taky ráda věděla. Vedle je prý můj vedoucí, tak bych za ním měla zajít. Jak mě se nechtělo. Ale bylo mi to doporučeno. Tak jo… Jane říkala, že co se Zhu Dong vrátil z Ameriky, tak je o dost jiný, lepší. No a zdá se to být pravda, protože jsme spolu diplomku dnes konzultovali již počtvrté, ale poprvé jsem dostala nějaké užitečné podněty. Tak možná, že ji i dopíšu :-). Dnes mě bolelo celé tělo, protahování bylo za trest. Říkala jsem si, že by bylo fajn, kdybychom dnes nejeli základní pohyby. Samozřejmě že mi nic takového nepoštěstilo. A ještě jsme to k tomu jeli jako v nějakém kungfu filmu. Ve dvou řadách a pěkně synchronně. To je prý jedna z metod výuky a také způsob jak zvýšit úroveň studentů. Projeli jsme všechny základní kopy a pohyby a držela jsem se dobře. Potom jsme přešli na základní taiji kroky a kousky ze sestav. Byla jsem v řadě u učitele, tak mě občas i opravil. Jsem vždycky nadšená, když mi ukazuje takové ty pidi detaily. V půlce nás zastavil a dostali jsme přednášku o tom, co odlišuje profesionály od rekreačních wushistů. Nejde o to, jestli dáte nohu až k hlavě nebo skočíte 900°. Důležitá je preciznost a bezchybnost pohybů. I když jsou 24,40 a 42 yangové sestavy, neznamená to, že jde o stejné pohyby, že mají stejný „pocit“ – liší se od sebe. A my bychom měli vědět čím a být schopní to zacvičit. Kladl nám na srdce, abychom po tréninku studovali v knihách. Myslíte si, že to někdo z nich udělá? Ani náhodou, většině z nich je to srdečně jedno. O to víc mě štve, že většina kvalitní literatury je v čínštině, tudíž pro mě nedostupná. Protože bych si to ráda všechno nastudovala. Ptala jsem se Leviho, aby mi doporučil nějaké knihy v angličtině, protože se v tom vyzná. Jeho odpověď? „V angličtině? Žádná! Ale v čínštině taky najdeš pěkné blbosti.“ Takže nezbývá než to, co dělám teď – cvičím, odkoukávám od učitele, píšu si to a natáčím si videa. Potom 2x 42, 2x wu() a dál každý podle toho, s čím půjde na soutěž. S kamarádkou jsem zacvičila yangovou 40, protože s ní jde na soutěž a nepamatovala si jí. Celé tělo mě bolelo a cvičit se mi vůbec nechtělo, tak jsme povídali s Levim, a když se učitel vrátil, všichni jsme se zase začali tvářit strašně pilně. Zopakovala jsem si všechny sestavy, které jsem se tady naučila a šla jsem si pro jídlo, protože v 18 hodin jsem měla sraz s Robertem v posilovně – nohy. Na leg press jsem dala 130 kg, což je můj rekord, ale byla jsem nějaká slabá, šlo to ztuha. Zakopávání mi dalo ale největší práci, protože levou nohu mám přetaženou a už 14 dní mám něco s pravým lýtkem a začíná mě to omezovat. Jsem nějaká rozbitá a to teprve začínám :-/. No a zítra zase…

Žádné komentáře:

Okomentovat