pátek 13. července 2012

Přílet domů


Horyna se mi zmínil, abych psala také o tom, jak se mám doma, v Čechách… No, tak jo :-).
Let domů byl celkem dobrodružný. Žaludek mě delší dobu zlobil a nebylo tomu jinak ani cestou domů. Taxík nás od koleje odvezl na autobus, který jezdí už rovnou na letiště. Stihli jsme ho hezky, ale jak jsme dosedli, najednou mi to začalo bublat v břiše a málem jsme museli vystoupit. Naštěstí se to uklidnilo a mohli jsme pokračovat v cestě.Už v Šanghaji jsem zapomněla, že je na letišti tolik kontrol a zapomněla jsem se s přítelem. Potom jsem musela předběhnou pár lidí, abych to všechno dobře stihla. Ale i ti, kteří byli za mnou, to stihli v pohodě. V letadle jsme pak seděli ještě přes hodinu, nevysvětlili proč. Byla to dost nuda, protože ještě nerozdali sluchátka na filmy a knihu jsem si žádnou do příručního zavazadla nevzala. Nakonec jsme tedy vzlétli, dostali pití, jídlo, čaj… všechno vypadalo v pořádku, jen má sousedka (černoška z Francie, která letí do Švýcarska) stále chodila na záchod a musela jsem ji pouštět. Po jídle jsem se jen tak podívala na hodiny a spočítala si časové rozdíly. A přišlo mi to podezřelé. Mrkla jsem se na letenku, kterou mám z Moskvy do Prahy, a také že to podezřelé bylo. Kvůli tomu čekání na čínském letišti to vypadalo, že další letiště už nestačím. Zeptala jsem se ruské letušky a ta přisvědčila: „To nestačíte, budete muset čekat na další.“ Na další? A to jako kdy? Za hodinu? Zítra? Na moskevském letišti rozhodně nechci trčet… U sousedky jsem zahlédla podobný problém, tak jsem se jí zeptala, jestli si myslí, že to stihne. Vytřeštila oči, i když měla čas nástupu ještě o 10 minut později než já. Nechaly jsme to, protože jsme nějaký ten čas během letu už dohnali, tak uvidíme. Nebyli jsme jediní, viděla jsem jednoho kluka z Francie, kterého před přistáním poslali ke dveřím, že by to už fakt nestihl. Nám řekli, že to zvládneme. Jenže… tím mysleli, že se budeme muset prodírat přes davy, které vycházejí z našeho letadla, předběhnout většinu lidí ve frontě, a pak sprintovat přes ¾ letiště. V běhu jsme se se slečnou Francouzkou, která v Šanghaji studuje módní návrhářství, rychle rozloučily, popřály si šťastnou cestu a rozdělily se. Měla jsem to akorát. Když jsem už seděla v tom menším letadle do Prahy, byla jsem fakt šťastná, padla na mě úleva a i nějaké ty slzičky jsem uronila :-). Moc pasažérů tam tentokrát nebylo, takže jsme si mohli sednout, kam jsme chtěli.
Do Moskvy jsme letěli přibližně 9,5 hodiny, do Prahy pak 2,5 hodiny. Celkem tedy přibližně 13 hodin letu. Celou dobu jsem nespala, další dva dny jsme šli s rodiči trajdat ven, takže jsem ten deficit dohnala až potom.

Žádné komentáře:

Okomentovat