čtvrtek 26. července 2012

Domácí pohoda


Sice co jsem psala předtím, je pravda, na druhou stranu si tady nemůžu stěžovat, cítím se tady fakt moc fajn a i hodně lidí mi říká, že teď vypadám daleko lépe než v Číně :-), i když jsem asi trochu kulatější :-D. Potřebuji mít stále co dělat a pak je to paráda.
Byla jsem se u Boleváku opalovat s Magdou, a to jsem nedělala už věky. Také že jsem se připekla, protože jsem se nenatřela rovnoměrně. Dokonce jsem si tam i zaplavala, i když se zdálo, že tu ledovou vodu prostě nepřekonám. S mamkou občas vyrazíme brouzdat po městě a na kávičku. Podívala jsem se i do zoo, hrála minigolf, na Slovensku na bowlingu prohrála skoro všechno. Postupně se vídám se všemi přáteli. V sobotu mi přijedou Pražáci na celý den, budeme cvičit, jíst a tak… :-) Na neděli plánujeme vyjet ráno na ryby, opalovat se tam, házet si létajícím talířem, jíst, číst, spát… prostě je to celé naprostá pohoda :-).
Když už nikam nejdu, tak studuji (tradice evropského myšlení, plyometrie, taiji, qigong…) a nebo si čtu. Teď jsem si půjčila útlou novelu od Vladimira Nabokovova (jeden z mých nejoblíbenějších autorů), jmenuje se Čaroděj. Příběh vznikl poté, co jím „poprvé chvějivě projelo“ (jak sám napsal) téma pozdější Lolity. Čte se to moc dobře, on sám je prostě kouzelník se slovy. V knihovně jsem narazila i na knihu od H. P. Lovecrafta: Spisy 1 Hrobka. V jednom díle mých oblíbených upírů od Američanky Anne Rice, se právě o tomhle spisovateli hodně mluví a jedna z jeho knih se dokonce součástí jedné z hlavních zápletek. Tak jsem na to zvědavá. Docela mě překvapilo, že se na překladu do češtiny podílelo hned deset lidí…
Horší je to s počasím, které se hodně střídá :-/

4 komentáře:

  1. Lovecraft je jedním z nejvíc opomenutých autorů a přitom dal základ modernímu hororu a sci-fi. Víceméně se svojí tvorbou opírá o práci E.A.Poa. Vymyslel si celý svoje universum s božstvy a mytologií, který se nazývá Mýtus Cthulhu, kde spousta z jeho děl byla filmově zpracovaná. Z jeho práce byl hodně ovlivněnej např. i S.King. Ty spisy o kterejch mluvíš my měli mít celkem myslim 10 dílů, rozdělený podle období kdy ty povídky napsal. Mě osobně se víc líbila sbírka Bezejmenné město. Ze známějších filmů sou to třeba In the mouth of madness, Dagon, From Beyond, The Dunwich Horror a další...vřele doporučuju si o něm něco zjistit a přečíst si nějaký jeho díla. Howk

    OdpovědětVymazat
  2. Doufám, že to teď přitáhne taky víc lidí. Jak říkal Nočník, stojí to za to! Mám ve zvyku si vždycky o autorovi, kterého čtu, najít dostupné info na netu. A jsem ráda, když přispějí i ostatní.
    Tohle jsou příběhy, které mě fakt zabavily a neskákala jsem myšlenkami k něčemu jinému - takže podobný efekt, jaký by mělo mít taiji/qigong - v pohodlí postele :-). V městské knihovně zatím mají ale jen tuhle knihu a v Číně zas tolik toho času nebude...tak jsem si opsala ty další tituly do seznamu "čtení na důchod" :-)

    Doporučujte další knihy, díky! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Češi jsou podle Lovecrafta "zvrhlá zvířata, obludy prohnilé fyzicky i duševně" :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Káťa: tak to ještě nebyl v Číně :D

    OdpovědětVymazat