středa 22. února 2012

Letní semestr

V pondělí 20. února mi začal nový semestr. A to hned drsně, ráno od osmi sanda :-). Usnout se mi podařilo až ve čtyři ráno, v sedm vstát na snídani…
Všechno je všech…
Ráno jsem dala příteli kartu na jídlo, protože jeho už neměla žádné peníze, na mé stále ještě 10 yuanů zbývalo. U okénka se objevil i jeden z učitelů (myslela jsem, že toho budu mít na sandu, ten je prý hodně drsný a chce po studentech i základní pohyby a skoky jako rozcvičku), Ya Qiang hned „pane učiteli tohle a pane učiteli tamto“ a zaplatil celé rodině snídani – samozřejmě z mé karty, takže na mléko mi už nezbylo. Na to z Čech vážně nejsem zvyklá. Půjčím ji kamarádovi, ale aby ten dál platil i za paní odvedle, to asi ne. Ze své karty ať si platí, co chce. Ale tady to je jinak. Učitelé jsou uctívanými bohy, i ti neoblíbení. A kamarád tvého kamaráda je i tvým kamarádem, i když jsi ho v životě neviděl. Neříkám, že to tak funguje u všech Číňanů, ale setkávám se tady s tím na univerzitě velice často. O víkendu mi snídani platil Ya Qiangův kamarád – dorazila jsem vždy pozdě a Ya Qiang si stále myslel, že na kartě nemám peníze, tak si půjčil kartu kamaráda. Ten byl v pohodě. Ya Qiang mi vyprávěl příhodu, kdy ho v Pekingu okradli a nikoho tam neznal. Zavolal kamarádovi, který tam zrovna nebyl, ale pověřil svého jiného kamaráda, aby Ya Qiangovi se vším pomohl a půjčil mu trochu peněz. Ten kamarád s tím neměl sebemenší problém. Lidé tady opravdu fungují jako jedna rodina. Možná že tak těsné vazby mají jen wushu lidi, to se budu muset zeptat lidí z jiných oborů, abych si to potvrdila nebo vyvrátila, fakt nevím.
Letní semestr
Tak to je můj rozvrh na letní semestr. Vybrala jsem co největší velikost, tak snad něco vidíte. Vím,  tom aby se čuně vyznalo (a tím nehci urazit ty, kteří se v tom skutečně vyznali, to se jen tak říká :-) ), ale přijde mi to přehlednější než ten z loňska. Navíc, i když podle rozvrhu mám mít víc hodin než minulý semestr, zdá se mi to teď uvolněnější, je tak nějak víc času. Možná proto, že ráno většinou nic moc nemám. 
Vysvětlím jen to, co asi není tolik čitelné. V pondělí od 9:30 mám hodinu o tom, jak si udržovat zdraví. Je to prostě zdravotní qigong, taiji, masáže, dýchání atd. Na první hodině nám učitelka ukazovala práce studentů z minulého roku, abychom věděli, co máme čekat. Rozdělili jsme se do skupin a budeme natáčet video na dané téma (výuka cizinců, starých lidí, ve firmě atd.). Jeden by to tam měl okecávat (bude-li se jednat o cizince, budu ještě k tomu překládat všechno do aj), ostatní budou cvičit, masírovat atd. Máme volnou ruku. Co jsem viděla na videích, tak to všichni brali hodně uvolněně a užívali si to. I když natáčení nemám ráda, tak na tohle se docela těším! :-) Dál mám od 13. hodiny hned dvě věci - čínštinu a qigong, který jsem si zvolila. Bylo to jasné, mgr. hodiny jsou důležitější a qigong měl být s učitelem Xie. Ukázalo se, že učitel ale nemá čas, poslal nám tam učitelku Lei a Zhan Qing Rana alias pan Arogantní! :-D. Hodně lidí se rozhodlo, že si qigong odepíší a nebudou chodit, protože mají z minulého semestru kredity navíc. Tak doufám, že to dopadne dobře a výuka bude pokračovat. Protože ta učitelka to učila hodně dobře. Učili jsme se qigong pěti zvířat. Za jednu lekci jsme stihli detailně probrat první dva pohyby - tygra a jelena. Učitelka všechno vysvětlovala, obcházela nás, pan Arogantní s námi cvičil, a když jsme cvičili sami, obcházel nás také. Mít takhle dva učitele mi přišlo hodně fajn. Učitelka se rovnou přiznala, že to tak dobře jako on nezacvičí (na minulých Asijských hrách skončil první nebo druhý, to už jsem zmiňovala). Zase o tom ale hodně věděla. Když dostal prostor na výklad on, prezentoval se s podivem velice dobře. Sice se navzájem naprosto ignorujeme, ale když za ním přijdu s nějakým cvičebním problémem (a nikdy se mi do toho moc nechce :-/), tak mi trpělivě a detailně poradí.


Jak už jsem říkala Čibimu, ráda bych vás nějaký qigong naučila, až v létě přijedu. Pět zvířat a Ba Duan Jin cvičím nejvíc, také mi o tom nejvíc řekli a mám o tom knihu, takže v tom budu víc profi. Ale další jsme také probírali ;-). Nejraději mám Pět zvířat, protože se to cvičí celkem rychle (často se přistihnu, že na mě až moc rychle!), pohyby jsou zajímavé, pěkná hudba, a hodně mi to pomáhá na záda. U Ba Duan Jin to ale cítím víc, na druhou stranu je tam třikrát delší stání v mabu a to mě ničí. Proč to ale říkám. Ve škole nás učí standardní verzi, a pak záleží na nás, jak se k tomu postavíme. Časem to budeme určitě cvičit jinak - podle toho, jak to působí na naše tělo, setkáme se s jinými verzemi atd. Myslím, že bude zajímavé vidět, jak se po dvou letech, až se opět vrátím, vaše verze odchýlí od té standardní.


V úterý ráno mám v plánu posilovnu a základní techniky s meče/kopím. Odpo zatím nemám hodinu (to mi začíná až 9. týden - pořádání sportovních akcí, katedra ekonomie), takže mám i ten den čas na svůj vlastní trénink. Ve středu a čtvrtek nemám žádné hodiny z oboru. Ve středu mají totiž hodiny marxismu atd. a ve čt volitelné počítače a statistiku (SPSS). Až v pátek ráno mám lekci o starých čínských textech (Lao Zi atd.), na odpolední čínštinu nám budou zvát různé učitele, aby vyložili něco z jejich oborů (aj+čínština), večer od 18:50 do 21:30 pak hodinu o historii zpravodajství (Čína a cizina). Ty ekonomické předměty jsou volitelné, musíme z toho mít 4 kredity, a tohle se zdálo nejmenším zlem, v porovnání s biologií, pitváním žabiček a tak :-D.


Občas si dám velkou snídani, koupím svačinu a místo oběda si cvičím svoje věci. Večer se učím a tak :-). Necítím teď takový tlak jako minulý semestr, cítím se víc v pohodě, tak uvidíme :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat