středa 29. února 2012

Není nad čerstvě vymáznuté... :-)

Na hodiny čínštiny chodím teď jen dvakrát do týdne místo čtyřikrát, jak bych správně měla. V jeden den se mi to totiž kryje s qigongem a pak v pátek se mi vůbec nechce (jde o přednášky učitelů z naší univerzity na různá témata z jejich oboru) – ráno mám v osm oborovou hodinu, pak hodinu klid, vlastní trénink, zmíněná hodina čínštiny, taiji a pak v 18:50 další lekci (3 hodiny). Na to kašle pes, raději budu v klidu :-). V úterý jsem měla prezentovat plán své diplomové práce, zapomněla jsem na to, tak jsem ještě v pondělí večer vymýšlela co nejjednodušší prezentaci (měli jsme namnožit papíry pro všechny, aby z toho také něco měli, ale tiskárna už byla zavřená). Konečně pan Li vymyslel dobrý úkol přínosný pro nás všechny. Hledám teď jeho emailovou adresu, abych ho za hodiny pochválila, když už jsem ho předtím v jeho vlastním testu tak zkritizovala :-D. Všichni mě chválili, že mám zajímavé téma a bude to přínosné. Dali mi pár návrhů a připomínek, za které jsem byla ráda. A uzavřeli jsme to tím, že to bude hodně obtížné. Jo, proto chci začít co nejdřív. Na hodinách nás teď není moc a víc jsme k sobě přilnuli. Atmosféra i předtím byla hodně přátelská, teď se mi zdá ještě víc. Jsme jedna parta, která sice má jiné obory a moc se nevídá, ale strašně rádi spolu povídáme o všem možném. A zjistila jsem, že se dá porozumět i vietnamské čínštině – chce to prostě jenom zkoušet a mít trpělivost. Dál jsem zjistila, že kromě jiného člověka kultivují nesnáze a problémy, které ho potkávají. Lidé se skutečnými problémy jsou často velmi opravdoví lidé – na nic si nehrají. Ono by to stejně bylo k ničemu, před svým problémem si můžete hrát na co chcete, ale stejně ho neoblafnete. Co jsem v Číně, poznala jsem hodně různých lidí – z různých zemí světa, z různých sociálních vrstev atd. A celkem to platí. To pak člověk zjistí že „jsou lidé, kteří jsou na tom hůř než ty“ není jen otřepaná fráze, která by se snažila zesměšnit tvoje vlastní neštěstí. Pokud už to nedokážeš brát jako motivaci k tomu, aby ses zvedl a něco se sebou udělal, tak se to pak prostě naučíš brát alespoň jako fakt. Ale ne všichni samozřejmě. A ještě něco. Většina našich akcí je vedena určitými pohnutkami. Jsou-li ty pohnutky zvráceně pohnuté, mohou být akce jakkoliv ušlechtilé, okázalé, úžasné… stejně to bude smrdět jako čerstvě vymáznuté hovno… :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat