středa 16. ledna 2013

Káťa drobet pracuje


V poslední době se mi v Číně zrovna dvakrát nelíbí, nebýt limitovaná tím, že mi na konzulátu složitě zařizují nový pas, vrátila bych se domů na 1 – 2 měsíce, to byl můj plán ke konci loňského roku. Domů bych se dostala, jenže by mě pak asi nepustili zpátky do Číny. A můj nový pas by v té době už byl v Šanghaji, to by nebyla zrovna dobrá situace :-). Dokonce jsem sehnala i krásně levnou letenku. Bohužel…

Proč že bych chtěla na chvíli odjet? Čím víc se člověk zaplétá s Číňany, tím víc je to pro něj náročnější – zvlášť pokud si věci víc bere, víc nad nimi přemýšlí, víc důvěřuje apod. Rozhodně bych ale neodjela nadobro ani na Číňany nenadávám, až takové katastrofy se mi nedějí, navíc zastávám názor, že jde o přístup, protože pokud máte přístup ne dobrý, nebude se vám vést dobře nikde. Jak většina z vás z Facebooku ví, starám se teď Ya Qiangově společnosti Ruo Hai o kontakty v zahraničí, zatím jsme stále u kroku jedna = dodávat wushu zboží do ciziny. Ani nevíte, kolikrát jsem si nadávala, že jsem na hodinách IT nedávala větší pozor, protože by mi to ušetřilo hromadu času. V těchto věcech se fakt nevyznám a dostanu úkol vytvořit nabídku zboží, katalog, ceník atd. Jo a teď ještě navrhnout webovky a nakrmit je informacemi :-D. Strávila jsem nad tím hromadu hodin a stejně se mi každý trochu zkušenější člověk vysměje. Druhá věc je, že získávat informace z čínské strany je velice zdlouhavé, vysilující… To je jen takové nastínění, proč jsme na Facebooku před pár dny změnili jméno naší stránky. Celý příběh k tomu by byl na daleko víc než je můj obvyklý článkový objem, a to už je co říct :-D. Nejdůležitější ale je, že je vše už hotové. A co víc, první zákazník (Německo) se nemohl dočkat oficiální verze, tak jsem mu dnes musela poslat tu „předoficiální“. Mám z toho velikou radost, protože jsem tím strávila hodně času. Další z úspěchů je, že se mi po měsíci (!!!) podařilo získat informace o wushu kobercích (fotky, ceny), které jsem obratem poslala do Nizozemí, kde se můj známý velmi úspěšně snaží dostat svou wushu školu na první místo v zemi. Další z mých úkolů, co se týče Nizozemí, je zajistit tam vízum na léto pro svého trenéra, dojednat všechny podmínky tak, aby tam mohl jet učit moderní wushu na cca 30 dní. Zrovna dnes jsme si povídali přes QQ. Řekla jsem mu, že bylo opravdu štěstí, že jsem ho poznala (proč prozradím později), a on mi pověděl to samé. Mimo jiné nebýt mě, tak by asi nikam nejel. S touhle myšlenkou jsem přišla minulý rok, ale jeho trenér ho požádal, aby jel učit na Ukrajinu, tak se to muselo zrušit. Tentokrát vše nasvědčuje tomu, že to vyjde. Bohužel na léto už mám jiné plány, tak mu nebudu asistovat, což byl původní plán, ale nevadí, není všem dnům konec. Náš vztah je hodně zvláštní, ale mám v něm přítele, na kterého je spoleh, který mě poslouchá a podporuje. 

Žádné komentáře:

Okomentovat