pondělí 29. září 2014

Školní rozvrh

Včera se mě učitelka Lai ptala, jak to že studenti Wushu na doktorském oboru mají tak málo hodin. Copak já vím? Bakaláři mají hromadu tréninku, na kterých někteří docela dřou, k tomu hromadu hodin ne přímo wushu povahy. Na mgr oboru jsme předmětů měli dost,k tomu každý den školní tréninky a já ještě chodila odpoledne cvičit k týmu. Jenže druhý rok, když nastoupil Robert, tak jim tréninky skoro všechny vzali a zbyla jen sanda a zdravotní qigong. Letos je to zase trochu jinak. Ono hodně záleží na každém, co chce a jak moc bude dřít, protože se můžeme účastnit jakýchkoliv wushu hodin – od bakalářských po doktorské. Vlastně i z jiných oborů, pokud s tím bude daný učitel souhlasit. Takže někdo má hodin strašně málo, někdo pobíhá po areálu od rána do večera. Já chodím na všechny možné tréninky, do učebny mě na nějakou hodinu navíc nedostanou.

V pondělí a středu máme volno.  Takže dopoledne chodím cvičit (byla jsem zatím jen jednou kvůli stěhování) a odpoledne jsem s Taiji týmem. K tomu máme ve středu večer společný trénink se spolužáky. V úterý ráno mám výživný trénink sandy a odpoledne TJQ s týmem. Večer máme tříhodinovou přednášku o vědeckých výzkumech. Ve čtvrtek ráno je nějaký trénink s učitelem Wangem v rámci oboru Wushu pro vystoupení, ještě jsem tam ale nebyla, možná budu místo toho cvičit sama. Od 13:00 máme trénink Taiji Bagua meč a pak hned trénink s TJQ týmem. V pátek ráno cvičíme zdravotní Qigong, ve 13h přednáška s vedoucím naší katedry, taky něco o výzkumech. Tahle přednáška končí po 16. hodině a je to fakt výzva, protože jeho činština není standardní. Ptal se čínských studentů, jestil mu rozumí a oni odpověděli, že většinou jo. Ale když se po nich podíváte, tak to nebude tak slavné. A teď jak mu máme rozumět my? :-D Učitel Dai je vedoucím práce Roderigua, takže si myslím, že bude mít dost práce :-), tohohle pána se všichni bojí. Měla jsem ho na dvou prezentacích diplomky (a můj bývalý vedoucí mi ho navrhoval i k obhajobě, aby Aurora dostala „lepší“) a na přijímacím pohovoru. Na druhém setkání s ním už byl slušný, mluvil pomaleji, všechno mi pěkně vysvětlil a bylo to. Moje první prezentace, to byl horor, jsem pak proplakala celé odpoledne. Roderigue ho během přednáškách nahrává a já jsem si ho párkrát natočila. Na konci naší třetí hodiny (mé první, protože jsem se vrátila později) jsme se měli všichni postupně před tabulí představit, uvést, čím jsme se zabývali na mgr oboru, co budeme zkoumat teď a co plánujeme potom. V jiných jazycích jsem nikdy neměla problém, ale v čínštině jsem vždycky nervózní, protože se nedokážu vyjádřit tak, jak bych chtěla. A když v tom člověk žije 4 roky, tak ho to buď nakopne a nebo odradí. Vzhledem k tomu, jak se mi dařilo v jiných oblastech, tak to u mě byl ten druhý případ, takže teď to musím všechno dohánět. Nicméně mě a Roderigua učitel pochválil, že jsme mluvili k věci, nevykecávali jsme se a v pár minutách jsme zodpověděli všechny otázky. Na závěr právě zdůraznil, že pro nás je mimo jiiné velice důležité, jak se prezentujeme na veřejnosti, protože když svůj výzkum neprosadíme, jako by nebyl, a to je pravda.


Žádné komentáře:

Okomentovat