sobota 15. června 2013

Bolí celé tělo

Ve čtvrtek jsem začala zase trénovat a dnes jsem už celá zničená, a to je teprve sobota a nebyla jsem v plném zápřahu. Protože nemám stále palec úplně v pořádku, tak trénuji jen skoky a na závěr posilování – 2 hodiny dokáží pěkně vyčerpat. Na druhou stranu, protože se teď můžeme zaměřit jen na tohle, tak je to celé uvolněnější a víc se věnujeme detailům. Pomalu se to všechno lepší. Jenže opravdu pomalu :-D. Bailian 360° + mabu už máme, tak jsme zvýšili laťku na 540° + mabu. Motýl jde dobře, tak časem snad přidáme i točeného motýla, u nás se tomu prý říká „sudy“ :-). XFJ je celkem boj, protože to mám skákat z místa do mabu. Největší problém – kromě slabého těla, je psychika. V ČR jsem cvičila cca 10 let tradiční, za tu dobu mi nikdo neřekl, že jsou i pohyby, které chtějí uvolnění, všechno jsem dřela plnou silou, svaly stále napjaté. A po takové době se to jen hodně těžko mění. Jakmile se mi ale podaří se před skokem uvolnit, tak je výsledek o dost jiný, lepší. Posilování taky není sranda, ve čtvrtek jsem dostávala do nohy křeče už během posilování. A pak na taiji skoro v každém mabu :-D. Teď je sobota večer a belhám se jako stará babička… ale myslím, že jsem na dobré cestě :-).
V sobotu na taiji jsme víc probrali qi gong Ba Duan Jin, není to můj nejoblíbenější, ale rozhodně je to cvičení velice příjemné. Potom dorazil Wael (Španělsko) a byly zmatky. Wang Song mu měl pomoci všechno zařídit, ale ten taky nic nevěděl. Tak jsem se ho ujala, než dorazil můj vedoucí Zhu Dong, přes kterého se tohle všechno zařizuje, přivedl mu slečnu, která ho má učit asi bagua nebo co… když jsem se ho ptala, jaký tady má na těch 10 dní plán, tak prý meč, tradiční chen a qigong. Zeptala jsem se, jaký qigong. Vyjmenoval mi asi 6 qigongů, které už „umí“… Rozumím, že když cizinci přijedou do Číny na hodně krátkou dobu, tak se hlavně chtějí naučit co nejvíce věcí najednou… Jenže tihle Španělé a Italové sem jezdí každý rok, v Evropě občas také cvičí s Číňany, tak být na jejich místě, spíš bych si našla Mistra a trénovala své gongfu. Dnes zrovna učitel řekl, že naučit se hodně sestav není těžké, ale mít dobré gongfu, to už chce fakt trénink a trvá to. Wael třeba chodí soutěžit s chenem 56, ale stále na něm má co opravovat. Když učitel dnes tuhle sestavu učil, Wael si to cvičil podle sebe. Tak to je pak těžké…
Už se mi vrátila slečna z Hongkongu, takže zase trénujeme tuishou. Tam skončila druhá, za naší Zhang Ming Zhen :-). Dnes jsem nebyla zrovna ve formě, protože jsem měla unavená stehna ze dřepování s činkou, menstruaci a palec stále není 100% použitelný, takže jsem tu část ruky nemohla používat a ještě si na ni dávat pozor. Ale jinak to šlo, občas jsem nějakou tu sílu našla. Už se maličko učím naslouchat jejímu tělu, abych tak trochu věděla, ale stále mi chybí technika. A bez té, to je fakt jen přetlačování. Měly jsme ale i silné momenty :-). Jednou mi chlapi i zatleskali, že jsem ji pěkně přehodila O:-). Když už padáme, tak se snažím nepadat na ni. Jenže na druhé straně už ta snaha tolik nefunguje. Jednou jsem dostala do brady a ještě mi šlápla na kotník :-D. Obě jsme dnes odcházely se škrábanci všude možně :-D. Kluci jsou rozvážnější a opravdu techničtější, holky jsou vždycky divoké, pobíhají kolem dokola a kolikrát jsou ty pohyby fakt nepředvídatelné. V té chvíli se snažím o to, co říkal učitel – prostě jenom tak vlát a nechat je, ať se unaví… no, přeci jen vážím o dost víc :-D. Je to pro mě ale dobrá škola i v kontrole emocí,  protože i když vím, že to tak nemyslela, tak mě hodně věcí dokáže naštval a pak by to lítalo. Mít možnost to tady trénovat s někým každý den, tak myslím, že bych se do toho snad i dostala.


V neděli odpočívám, dám si dohromady plán na léto, vyprovodím přítele – jede na 3 měsíce pracovat do Ningba, a od pondělí znova…

Žádné komentáře:

Okomentovat