čtvrtek 6. prosince 2012

Čínský "vtip"


V poslední době se toho bohu dík moc neděje. Hodně jsem v poslední době sledovala svůj oblíbený seriál Přátelé, takže jsem toho moc nenastudovala. Ale už jsem to dokoukala, tak jsem se dala zase do čtení, musím napsat článek, kde porovnám čínský a západní náhled na wuwei (non-action…). Myslím ale, že celý článek, aby to bylo zajímavé, nedám, takže sáhnu do své zprávy k diplomce, kde jsem se věnovala porovnání filosofických základů v Evropě a v Číně.
Poslední týden nám trochu čachrují s vodou. V pondělí vůbec netekla teplá, tak jsem si uvařila vodu v konvici a v kbelíku na prádlo ji smíchala s tou z kohoutku a bylo to. Když jsem se chystala spát, spolubydlící mi oznámila, že už zase teče, no, nevadí. Ya Qiang mi tvrdí, že podle čínské medicíny prý není zdravé se sprchovat každý den… :-D
Příští týden bude hodně akcí v okolí – sanda soutěž, několik vystoupení… je v tom dost hokej, tak ani nevím, jestli se na nějaké půjdu podívat. Chtěli po mně, abych šla vystupovat – za pěkné peníze – jenže to byla sanda a ta moje na vystoupení fakt nevypadá. Cokoliv jiného kromě sandy a bagua :-D. I když, kdyby mě někdo zbušil v ringu, tak by to asi byla sranda :-). Pamatuji si na svůj první a také poslední „zápas“ v boxu (Plzeň), kdy mi trenér řekl, že to bude jen přátelské s jeho dcerou. Pro ni to asi bylo šmrdlání, ale mě to pěkně bolelo a asi bych musela být hodně ZEN, aby mě přestalo štvát, když dostávám do tlamy nebo když mi někdo pěkně dlouho buší do žeber… :-D Tuishou a qinna, to už je trochu lepší.

Těmito vtipy nás zásobuje naše učebnice čínštiny:
Manžel si pořídil nové auto. Jeho žena řídí moc ráda, avšak špatně, proto jí své nové auto nechce půjčit. Jednoho dne se manželka chystá do kina a auto bude potřebovat. Nedá se nic dělat, musí jí ho půjčit. Před odjezdem ji varuje: „Dávej cestou pozor, jestli způsobíš dopravní nehodu, tak v novinách otisknou tvůj věk.“ Jak to manželka uslyšela, tak z auta rychle vystoupila.

Žádné komentáře:

Okomentovat