středa 19. prosince 2012

Noviny


Nedávno mi kamarád Číňan říkal, jak je hrozné, že se v Americe střílí ve školách, že to v Číně rozhodně nemají. No a asi má pravdu – nemají. Jak jsem se dnes dočetla, v Číně totiž používají nože, sekáčky a podobné zbraně.
http://zpravy.idnes.cz/cinana-jenz-pobodal-22-deti-ovlivnily-vestby-o-blizicim-se-konci-sveta-1j4-/zahranicni.aspx?c=A121217_094128_zahranicni_ipl

V tom samém článku ještě popisují:
„V severozápadní provincii Čching-chai bylo zatčeno 37 členů křesťanské skupiny Bůh všemohoucí, která podle státního deníku Global Times věští, že 21. prosince začne třídenní období temnoty. Skupina prý vyzvala své členy, aby svrhli vládu čínské komunistické strany, kterou označuje za „velkého rudého draka“, a věřícím slibuje, že se blíží nová éra, v níž bude vládnout žena-spasitelka.“ Jo, žena-spasitelka dorazila před více jak dvěma lety, tak na mě koukejte být hodní :-)).

Trenérka se mě ptala, jestli věřím v konec světa, a že ona ne, že jí je jasné, že v sobotu bude mít zase trénink… :-D Také se mě ptala, jestli i v ČR slavíme Vánoce a nový rok v jeden den jako v USA. Cože? Vždycky se prý přeje: „Veselé Vánoce a šťastný Nový rok!“ Říká se to dohromady, tak si myslela, že je to všechno v jeden den. To mě hodně překvapilo, vždyť někteří Číňané také slaví 31. prosince – protože západ slaví, oni musí také. Ale jak se zdá, hodně lidí neví, co to vlastně slaví. Ya Qiang se mě na to také zeptal! A to mají 31. pracovní oslavu, kde se sejde hromada lidí. Ptám se: „Proč si myslíš, že slavíte zrovna v ten den?“ Že neví, prostě to tak naplánovali.

Veselé Vánoce a POTOM šťastný nový rok!!!! .-)

Žádné komentáře:

Okomentovat