sobota 15. prosince 2012

Do kina...


1) Při psaní seminárky na téma porovnání, jak se wu wei projevuje v Číně a na západě. Musím říct, že jsem se – co se týče Evropy – dozvěděla hodně zajímavé věci. Některé zdroje tvrdí, že první kontakt s Čínou proběhl už v roce 166 n. l., kdy do Číny dorazili římští vojáci. Jiní ale tvrdí, že Čína se k nám podívala o dost dříve, no kdo ví :-). Hlavně, Evropa byla Čínou ovlivněna víc, než si většina z nás myslí.
2) Šanghajské počasí nezklamalo, opět překvapuje každý den. Že prší mi nevadí, protože už mám gumovky a deštník. V pátek bylo prý stejné počasí jako v Yunnanu, tahle provincie je proslulá mimo jiné tím, že je tam stále jarní počasí. Minulý týden jsem se oproti tomu klepala zimou. Ale hlavně – loni a předloni touhle dobou už byla fakt zima. Tady teď bylo kolem nuly jen asi dva dny a to jen ráno. To globální oteplování se nějak zrychlilo… :-/ :-)
3) Určitě si v Číně zajděte do kina, hlavně na nějaké masovější pecky jako Harry Potter, Hobit a tak. Když odmyslím to, že se ze všech stran ozývá mlaskání, jak do sebe všichni hrnou popcorn a nějaké čínské chuťovky, tak je to větší zážitek než kino u nás, protože Číňané všechno dost prožívají. Když se objeví nějaká vtipná scéna, tak se smějí na plné kolo, tu hlášku ještě několikrát opakují nahlas a dál se smějí. Když se leknou, tak to stojí za to…Když se jim nelíbí rozhodnutí některé z postav, tak jí to dají jasně najevo… prostě sranda :-). Za kolejí nám otevřeli nový obchodní dům s kinem, které zahájilo zkušební provoz, tak byly levnější lístky. V pátek jsme zašli na Flying swords of dragon gate 3D s Jet Li (50 RMB). Překvapilo mě, že sál byl skoro plný. Musím říct, že mě tentokrát 3D hodně potěšilo. Vždycky mě z toho bolely oči a nestávalo se, že bych měla pocit, že to fakt létá kolem mě a tak. Tentokrát to ale bylo super, až na nějaká místa byly ty postavy fakt jako živé. A když létaly nože nebo části meče, tak jsem se kolikrát lekla, že mi to vlétne do oka. Tak to má být…:-) Moc se mi ale nelíbilo zpracování souboje v písečném tornádu, to se jim nepovedlo. Jak jsem jim moc nerozuměla, všímala jsem si kostýmů, mimiky a tak. Jednomu se tam odlepovaly falešné vousy :-). Zajímavé je, že Jet Limu se skoro nehýbe pusa, ale hlas má vždycky strašně silný. A zjistila jsem, že Číňané jsou také schopní suchého humoru. Bojové scény celkově mi přijdou v poslední době hodně chaotické. Samé střihy ale vlastně nic není vidět. V tomhle mám raději ty staré kungfu filmy.
4) Nedávno jsem viděla klip Fascinated (Freesol&Justin Timberlake), a kdybych si v novinách nepřečetla, že tam hraje Taťána Kuchařová, tak bych ji tam vůbec nepoznala. No, ale je tam…

Žádné komentáře:

Okomentovat