sobota 6. července 2013

Nesahejte na Čínu :-)

Jak dlouho trvá uklidit větší pokoj pro dva lidi? 5 minut! Přesně tak dlouho připravovali pokoj na koleji pro nově příchozí návštěvníky. Přešoupnout postele na místo, trochu ošolíchat zdi od prachu a hotovo… Radím dobře, pokud nejste zrovna v 5 hvězdičkách, tak si záchod i celou koupelnu v Číně sami vydesinfikujte. Že máte přes záchod pruh papíru s nápisem „vydesinfikováno“? Na 97% to vzali jen mokrým hadrem – který používají už nějaký ten pátek. A myjí ho zase jen vodou.
Chystáte-li se do Číny (asi ne jen sem), tak potřebujete rezervace hotelů ze všech míst, které budete mít zanesené ve svém itineráři. Že stačí jeden hotel a zbytek doladíte po cestě? Tak to bohužel nefunguje. Naštěstí se za některé rezervace nemusí předem platit a některé se dají bezplatně zrušit i pár dní před odjezdem. Pokud jedete na jedno dvě místa, není to větší problém. Máte-li v plánu míst víc, už to chce vyšší management, protože bez větší znalosti terénu musíte všechno naplánovat a „co když“ řešit až na místě. Další rozdíl je, když jedou dva lidé a lidí třeba osm jako v mém případě – a to ještě není úplně celá rodina :-D. S pár lidmi se nebojím ubytovat se až na místě, protože hotelů je všude spousta. Ale s osmi lidmi ne. Zvlášť ne v Číně. Takže už teď musím plánovat i výstup na Hua Shan – po jaké trase se přesně vydáme, abychom podle toho zajistili hotel… Když jsem před několika lety lezla po Emei Shan v Sichuanu, bylo to jednoduché. Hotel v půlce jedné hory byl plný, tak jsme museli ve tmě lézt dál, až jsme narazili na nějaký klášter, kde už jeden pokoj měli.
Člověk by řekl, že „mezinárodní hostel“ v pekingském hutongu nebude žádný problém, ale opak je pravdou. Potvrzení rezervace mi sice poslali, ale s mořem chyb, a to i když jsem jim většinu napsala čínsky. Taky jsem jim musela sama vypsat jména a čísla pasů, protože fotografie jsou prý nečitelné. Hlavně že já jsem to viděla i po zvětšení dobře, prostě líní… Takže jsem milé Cherry celý dokument opravila červeně a poslala zpátky. Ona to jen přebarvila na černo a obratem mi to poslala s omluvou.
Dál jsem nedaleko školy objednávala hotel pro Čechy, kteří sem mají dorazit v srpnu. Hotelu je vždy plno cizinců, převážně z naší kanceláře – to když je plná kolej. Tak jsem si myslela, že půjde všechno hladce. No, a byla jsem tam 4x. Jednou ale proto, že jsem si spletla dny :-D. Potřebovala jsem potvrzení rezervace. Jednou mi řekli, že je to moc složité, že musím počkat, až tam bude šéf, že ten rozhodne, co s tím. Tak jsem čekala. Šéf tam zase nebyl, a že zítra tam bude slečna, co umí anglicky. Neuměla, ale naštěstí byla výrazně chytrá, všechno mi rozuměla, krásně jsme se domluvily. Jenže jak se zdá, tak paní tam neumí na počítači, takže jsem stejně musela čekat na šéfa. Ale protože nejsem včerejší, tak jsem předělala pekingskou rezervaci, všechno sama vyplnila a poslala jim to mejlem. Vytiskla jsem si to, aby měli předlohu a pro sichr si to dala i na USB. A dobře jsem udělala. Po 25 minutách mi to prý poslali na mejl. Samozřejmě bez přílohy, tak jsem tam ještě musela volat.
Nejjednodušší je si hotely objednat například přes booking.com, to mi doporučila Péťa, spolubydlící objednávala přes agoda.com a byla také spokojená. Možná je to jen mnou, ale když jsem si jedno a to samé místo prohlédla na více webech, třeba i jejich domovských, tak jsem dostala vždy o dost jiné informace. Někde hlásili, že mají pokoje pro tři lidi, jinde zase že ne. Někde šlo přidat přistýlku, někde ne. Někde už měli všechny pokoje rezervované, někde prý ještě mají volno. A to v jednom a tom samém hotelu. Když si zavoláte do hotelu, tak vám řeknou, že takhle dopředu to po netu nejde zaregistrovat, jedině po telefonu… :-)



Jo a prý mi zítra ráno přijdou umýt plíseň na zdích… určitě to setřou jen vlhkým hadrem… no, ale nevadí, lepší než drátem do oka… :-) Spíš doufám, že se nebudou ptát po spolubydlící. „Tetě“ řekla, že jede do Pekingu na HSK. Tak Nok říkám: „Nepiš na FB, že jedeš domů, protože máš v přátelích pana Chu!“ „Dobře.“ No a co myslíte, že bylo první, když přistála v Thajsku na letišti? :-D „Konečně doma!“ :-D Logiky se tady nebojím, spíš toho, že „teta“ natrefí na Chu a zjistí, že mají oba jiné informace. A pak mě hodí dohromady s nějakou jinou cizinkou nebo se dokonce budu muset stěhovat k někomu jinému na pokoj. Ani náhodou!

Žádné komentáře:

Okomentovat