sobota 1. března 2014

Ze světa

Narazila jsem na článek o mixování plemen, které je teď prý v Británii celkem populární. Když jsme koupili našeho psa, říkala jsem Davidovi, že to, jak chovají psy v Číně, by se u nás nikdy nestalo. No a spletla jsem se. Jako většina problémů, i tohle je prostě všude, jen jde o jiné měřítko, někde se o tom mluví víc, někde míň atd. Přečtěte si i komentáře.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2564373/The-hidden-suffering-dogs-bred-cute-Adorable-looks-Cuddly-names-like-Labradoodle-But-trend-cross-breed-dogs-raises-disturbing-questions.html Nedávno jsem šla kolem obchodu a na židli ležel pes. Měl hlavu labradora. Po chvíli ale seskočil dolů a ukázalo se, že jeden z rodičů musel být jezevčík nebo podobně, protože tu velikou hlavu doplňovalo dlouhé tělo a krátké nožičky. No vypadalo to strašně divně… :-D

Ještě když jsme u toho, před pár dny mi vyprávěl Danny o knize jménem „Putin's Russia“, kterou dostal od sestry. Byl strašně překvapený situací, jaká v Rusku panuje. Prý si myslel, že je Rusko víc „západní“, a přitom je plné podvodů, krádeží, korupce odshora dolů, násilí… „Myslel jsem si, že je na tom špatně Čína, ale po tomhle fakt nevím.“ No, jednak to ukazuje na to, že západní zpravodajství a tisk ve spoustě ohledech není až tak objektivní, že Američané toho o jiných zemích moc nevědí… a také to, že člověk by se měl dívat dál než na vlastní nos, snažit se získávat informace z různých zdrojů a o různých věcech. Nedávno jsem Dannymu posílala anglickou verzi Dobrého vojáka Švejka, zatím říkal, že se mu to líbí, tak uvidíme, co řekne, až to dočte :-).

Smála jsem se, když autor vyprávěl o ucpávání děr ve zdech igelitovými sáčky, o neplánování věcí dopředu… „nikdy nevíte, jestli se nakonec neukáže, že na dohodnutý termín někdo zapomněl, nebo na něj připadá státní svátek.“

I když jde o názory jednotlivců, je určitě zajímavé si některé ty články přečíst. Člověk zjistí, že i ta naše Evropa se hodně liší. Sice ne tak výrazně jako třeba vzdálenější kouty světa, ale mají kolikrát hodně odlišné názory, jinak nastavenou toleranci, očekávání od denodenního života atd.


Žádné komentáře:

Okomentovat