pátek 30. srpna 2013

Jiaozuo - sestavy

Měla jsem štěstí, že jsem v kategorii měla spolubydlící, protože nás to odpoledne nikdo neupozornil, že se už vyráží, takže jsme pak musely samy taxíkem. No, těch problémů mezi lidmi bylo až moc na jednu soutěž… Jane mi smskou oznámila, že bude mít možná zpoždění. To bylo po naší hádce. Nakonec měla zpoždění 1,5 hodiny a divila se, že jsme už skončily… Se spolubydlící jsme se proto musely střídat v tom, kdo dává pozor na batohy a kdo točí video. Protože jsem přijela s taiji týmem a neměla jsem dost času ani možností se nějak víc angažovat v rozdělení do kategorií, soutěžila jsem s Číňankami na koberci č. 3. Cizinci cvičili na jedničce ve velké hale :-D. Ano, je to oddělené… Proto mi tak úplně není jasné, jak někdo může říct, že se účastnil světové soutěže, když tam jedni z těch největších borců, Číňané z pevniny, nejsou… Všechny holky byly hodně přátelské a stále se se mnou chtěly fotit, což mi trochu vadilo, protože jsme dorazily na poslední chvíli a ani jsem nebyla protažená. Ale poslušně jsem se se všemi vyfotila a pak konečně byla chvilka na protažení, během toho jsme klábosily, byly fakt super – velký rozdíl od toho, na co jsem zvyklá od nás z týmu. Při nástupu mě napřed dali na 6. místo, tak už jsem byla nastoupená před kobercem. Pak mě hodili na 12. místo a nakonec na 15. místo, jak jsem původně byla napsaná. Když jsem čekala, až na mě přijde řada, viděla jsem před sebou jednu Číňanku, která byla prostě fenomenální. Musela být z profi týmu. I když byla dost prdelatá, skákala jako na pérku a fali měla úžasné. Když jsem viděla ty holky přede mnou, říkala jsem si, co tam dělám… Vůbec se mi nechtělo nastoupit, jenže už jsem neměla na výběr. Dostala jsem dobré místo na koberci, tak aspoň něco. Spolubydlící odchytil před halou jeden z jejích učitelů, takže nemám natočený začátek. Celkově jsem byla hodně ztuhlá a bolelo mě koleno, které začalo noc předtím. Jak v tradiční kategorii každý cvičí, co chce, tak jsem se dostala v jednu chvíli hodně blízko ke slečně vlevo a řešila dilema, co s tím. Bylo to 1:1 – buď se srazíme nebo ne, protože byla ke mně zády. Naštěstí to vyšlo. Ke konci jsem zjistila, že jsem asi jednu menší část zapomněla (tohle zrovna nemám natočené a byla jsem tam sama, takže se to už nikdy nedozvím). Čas vyšel ale dobře, protože jsem navzdory tomu, co tvrdil Levy, cvičila pomaleji než normálně. On prý vždy cvičí rychleji. Žádnou velkou chybu jsem tam neudělala. Neudělala jsem tam ale ani nic z toho, co jsem tu noc předtím plánovala. Navíc to prostě stále nevypadá jako taiji. Jak jsou ty pohyby mého učitele menší, ne tak rozmáchlé a spíš placaté než kulaté, tak není lehké to zacvičit tak, aby to dobře vypadalo.
Navíc… na tuhle i na tu předchozí soutěž jsem se připravovala úplně sama. Levy mi pomohl useknout sestavu tak, aby byla na čas, zbytek jsem musela sama. Na ranní tréninky týmu jsem nechodila, protože mi o tom jednak nikdo neřekl a pak, dopoledne jsem trénovala modernu, a to bych vážně nedělala nic jiného než trénink a byla bych hodně unavená. Odpoledne jsem ne vždy měla čas, protože bylo hodně věcí, navíc přijel Martin Rohel se skupinou Čechů a to mi schramstlo nejvíce času. Naštěstí jsem těžila z toho, že jsem ty tři roky cvičila víceméně pravidelně. Učitel mi s ničím nepomohl. Jednou mi řekl, abych nastoupila s ostatními, že mi změří čas. Jenže mi na konci stejně neřekl nic. Musela jsem si všechno měřit sama nebo požádat KaiLi. S pohyby mi také nic neporadil. Opravil mi jen jeden a ten jsem v soutěžní verzi vůbec neměla. Když mi jednou čas měřil Levy, přišel k němu a řekl mu, že to cvičím všechno stejně v jednom rytmu a to a to je špatně. Mně sám nic neřekl. Co řekl jsem věděla sama, jenže nás yi lu nikdy neučil na soutěž. Vždycky ji cvičíme jenom hodně pomalu a do detailu, rytmus nám nikdy neříkal, nikdy na to neupozorňoval. Všechno si musím hledat sama. 56ku vysvětloval, jenže s tou jít nemůžu, protože mi to nedovolí kyčel. Na trénink, na vystoupení ok, ale na soutěž to není. Takže z tohoto pohledu jsem na tom byla hůř, než kdybych se na to připravovala někde v cizině. Hodně mě to celé zklamalo. A také povzbudilo v tom, abych si to všechno hledala sama. Jak jsem například udělala v Zhengzhou, tam jsem se opravdu naučila hodně moc. Zklamalo mě také to, že když jsem učiteli večer předávala peníze za hotel, vůbec se mě na soutěž nezeptal. Zeptal se mě učitel Cao, se kterým si občas povídám. Spolubydlící mi řekla, že jí předtím telefonoval a ptal se na nás, takže věděl, jak jsem dopadla, ale stejně… Jak jsem tam byla sama, tak jsem ani neslyšela, kolik jsem dostala bodů. Celkově jsem ten večer byla hodně bez
nálady, moje spolubydlící jakby smet, takže jsme tu noc hodně povídaly.

Druhý den jsem zjistila, že mám zlatou medaili. Stejně jako asi dalších 17 lidí :-/. Takže jsem z toho nadšená vůbec nebyla, celé mi to přišlo hodně zbytečné. Jane mi tvrdila, že jestli se chci zlepšit, mám soutěžit s Číňany. Možná na tom něco je, ale já to nevidím. Soutěžit s nimi v kategorii člověku v ničem úroveň nezvedne. Spíš to se na ně chodit koukat a být v té atmosféře – to pomůže hodně moc. Pak jsem zjistila, že jsem získala 8.62 bodů a to mě řadí na 8. místo ze 105 lidí. Zvedlo mi to náladu až do doby, kdy mi spolužáci nezapomněli říct, že jak jsem byla jediná cizinka, tak mi rozhodčí určitě přidali body. Tak jsem si řekla, že na to kašlu. Na další soutěž půjdu už se vším a mezi cizinci – uvidíme, kolik získám bodů tam a pak se to porovná. Organizace soutěže byla bída a celkově byla soutěž velkým zklamáním – jak z toho, jak probíhala, jak byla zorganizovaná, jak byla černá, nepřehledná, a také jak se chovali lidé, se kterými jsem tam jela jen kvůli tomu, abych víc zapadla do týmu… Pár lidí se ke mně chovalo hezky – to jsou ale mladí bakaláři, kteří zatím nejsou tak zkažení :-/.

Žádné komentáře:

Okomentovat