neděle 1. září 2013

Rozbitý Facebook!

Protože jsem letos v jednu chvíli měla věcí až nad hlavu a v té druhé jsem z toho byla tak vymletá a líná, že jsem nic nedělala, v posledních dnech toho bylo až moc. Většinu času jsem věnovala tvorbě dotazníků. Myslela jsem si, že to půjde dobře. A nešlo…

První věcí bylo dotazníky vůbec vytvořit – vymyslet otázky, poskládat, navrhnout jejich formu. Potom je poslat učiteli ke schválení a přeložit do češtiny, abych jejich pilotní verzi mohla poskytnout hodným duším na zkoušku. Na základě jejich ohlasů a učitelových podnětů jsem dotazníky opět upravila a hledala, kde bych je mohla zveřejnit. To zabralo asi nejvíce času. Ono se řekne: Na netu je toho spousta… A to je často i ten problém. Je toho opravdu spousta, ale vyhovujících jen velice málo. SurveyMonkey naprosto vyhovovala mým požadavkům, takže jsem do ní začala hustit své otázky. U 10. mě to zastavilo s tím, že pokud chci větší rozsah, musím si zaplatit minimálně 20 dolarů/měsíc. Dál mi kamarád doporučil stránku, kterou má vyzkoušenou, jenže je celá jen v němčině. Další stránky jsou hodně primitivní a nedovolují mi vytvořit dotazník ani ze 65% tak, jak jsem původně navrhla.Takže jsem nakonec přeci jen skončila u Google docs. Není to úplně podle mých představ, ale dá se s tím spokojit. Ještě jsem si tak úplně neprostudovala možnosti analýzy, to bude další peklo. Zatím, co jsem viděla, že Google nabízí není dostatečné, tak uvidím, co tam dál objevím. Jinak doufám, že to půjde překlopit do Excelu. Budu se prostě co nejvíc snažit vyhnout našemu slavnému SPSS, o kterém kromě jednoho cizince, kterého jsem se ptala, nevěděl tady nikdo. Číňané to používají snad v každé práci… Nebo to aspoň prohlašují. Já to mám v Metodách také zmíněné… :-D
Takže tedy Google… spasitel lidstva… Několikrát mě pěkně naštvali, ještě že mě neslyšeli. A několikrát jsem se už prostě viděla za měsíc doma, protože ty dotazníky prostě nedokážu udělat a zabalím to tady. Až takhle divoké to bylo, když se mi nedařilo opravit otázku, která nevycházela správně u prvního dotazníku. Když mi u druhého dotazníku nešly odesílat odpovědi, i když jsem vše dělala stejně jako u toho prvního. Obrátila jsem se o pomoc na help centrum i na fórum uživatelů – bez odpovědi. Po dvou hodinách jsem na to přišla sama. Nastal další problém, odeslané odpovědi se mi nezobrazují v sešitě. I když s prvním dotazníkem v tomhle ohledu není žádný problém. Zdá se, že je každému dovoleno zaslat na fórum jen jeden příspěvek asi denně, takže jsem si s tím musela zase poradit sama. Po pár hodinách to najednou začalo všechno fungovat. Zatím to všechno vypadá v pořádku.
Další fází bylo hledání respondentů. Poslala jsem to všem, co mám v kontaktech a pak začala na internetu hledat školy tajči. A že jich je hafo. Nebo jedna škola má hned několik odlišných stránek, což pak hodně mate a určitě se stane, že dotazníky někomu přijdou několikrát. Další stránky nemají uvedený kontakt vůbec nebo jsem ho nenašla. Nebo se dají kontaktovat jen formou formuláře, s čímž nemám dobré zkušenosti, když jsem psala na irské školy, tam se to zdá být velkým hitem. Ale pak mi hlásily, že jim to přišlo v roztodivných podobách…

Co se mi ještě stalo…pár dní mi nějak blbnul Facebook, toho si někteří z vás všimli.A teď už ho mám rozbitý úplně. Ještě stále můžu vidět většinu toho, co píšete a můžu z jiných stránek odesílat odkazy na FB, ale sama na FB už nic psát, měnit atd. nemohu. Uvidím, až se vrátím, co se s tím bude dát dělat. Absolutně se v tom nevyznám. A všechno se to pokazí zrovna ve chvíli, kdy by to bylo potřeba, protože na FB má hodně škol své stránky.


Prostě miluju, když si někdo stěžuje, že její/jeho problémy/bolest/smůla atd. jsou největší na světě. Každý máme něco. Taky mi tady většina z toho, co jsem si malovala, nevyšla. Někdo se s tím prostě dokáže lépe vyrovnat, přesměrovat se nebo nemá potřebu se o tom šířit. Dnes večer mě čeká 14ti hodinová cesta vlakem do Pekingu, vsedě, protože už neměli lehátko. Moc toho tedy nenaspím, tak si beru počítač s sebou, aspoň zase něco stihnu udělat. Pak celý den v Pekáči a druhý den brzy ráno jedu na letiště vyzvednout mou rozvětvenou rodinu!!! :-)

1 komentář:

  1. Oj Kato, to je teda pech, ale vydrz, ono se to zase posklada!!!Neboj!Ted si hlavne uzij rodinu a s nadhledem pak res....paaaaaa

    OdpovědětVymazat