sobota 14. března 2015

Přestěhovaná

Začátkem března jsem se přestěhovala. Za těch pět let, co jsem tady, už asi popáté. Doufám, že to bude už naposledy. I když během mého posledního roku tady, by měla být hotová ta velká budova, co nám staví za kantýnou, kde by měly být i pokoje pro zahraniční studenty – všechno nové a určitě „luxusní“... :-) Přestěhovala jsem se do bytu v domě, který je kousek od naší kantýny. Bydlí tady už pár zahraničních studentů, není tady žádný hlídač, jen domovnice. Byty jsou rozdělené na tři samostatné pokoje. Zatím bydlíme všichni po jednom, uvidíme, jak to bude vypadat dál. Kuchyňka a koupelna je společná. Barák je to starý, ale vybavení nové – sprcha, karma, lednice, klimatizace, všechno nově vybílené. Přišla jsem jako první, tak jsem si mohla vybrat pokoj. Jeden měl zasklený balkon a druhý ne, tak jsem si vybrala ten první. Také proto, že má lepší okna. Tyhle dva pokoje jsou jinak úplně stejné. Třetí pokoj je nudlička, ten má rezervovaný Miri, až se příští měsíc vrátí. Nábytek je starší, postele jako z nemocnice, bez matrace, takže jsou pěkně tvrdé – už mě nebolí tolik záda, ale na druhou stranu cítím kosti, jak je mám občas otlačené :-D. Pokoj nebyl nijak extra špinavý, takže jsem úklidem nestrávila příliš času. Zato koupelna byla libová, nechutná. Kuchyň jen zaprášená. Na zemi v pokoji máme lino, jinak jsou všude staré dlaždice. Zajímavé je to tady se světlem. Na pokoji mám 5 spínačů, ze kterých fungují jen asi dva – jeden na můj pokoj a jeden na chodbu. Spínače na kuchyň a koupelnu jsou ve vedlejším pokoji, takže tam v noci nevidíme. Sice je to tady trochu složitější, ale strašně se mi líbí ten balkon, je tu ticho a v noci tma, tak jsem spokojená.
Na přestěhování jsem měla jen pár hodin, ale nevadilo to, protože mi na pomoc přišla půlka judo týmu. Původně měli přijít všichni, ale přišlo mi, že těch věcí zase není tolik a nechtěla jsem je všechny otravovat. Bylo mi ale vysvětleno, že pokud bychom některé z nich nezavolali, mysleli si, že nejsou zas až takoví kamarádi a cítili by se dotčení. Moje stěhovací četa se skládala z 10 kluků, z nichž čtyři měli cca 190cm a přes sto kilo. Ten nejtěžší, 140 kg, nepřišel, protože si před pár dny pustil na nohu závaží a musí odpočívat. Sehnali ještě vozík, na který vždy krabice naložili a odvezli pryč. Lidi z koleje na ně koukali docela udiveně, hlavně naši učitelé, ti se ptali: Co tady všichni dělají? Jsou obrovští! Recepční je informovala: Káťa se stěhuje. Tentokrát stěhování proběhlo hladce, předtím jsem všechno stěhovala skoro sama. Poprvé jsem stěhovala i spolubydlící Nok, protože to byla dáma. Chvíli ale trvalo, než jsem všechno vybalila, rozmístila a tak nějak se zabydlela. Ten týden jsem byla dost unavená, protože byla i velká zima. V koupelně je okno a vždy je tam večer šílená zima, sprchování je o život. Internet je rychlejší než na koleji, ale ne moc stabilní.

Koupili jsme si varnou desku a velkou pánvičku. Zatímco deska je super, pánvička třebaže by prý měla vydržet celý život, je na jednom místě trochu narezlá, tak fakt netuším. V Číně něco, co fakt vydrží, je rarita. Vyčistila jsem to a uvidíme, je na ní záruka, tak snad nám to projde. Přes týden chodím do kantýny, večer si občas vaříme polévku z mořských řas a vajíčkem a o víkendu normální jídla. Dál jsem si pořídila semínka, mám je teď v malých květináčích na balkoně, tak snad z toho aspoň něco bude (cherry rajčátka, pálivá paprika, jahody, koriandr a levandule). Můj stromeček se zdá také vzchopil. Dál jsme si pořídili dvě mrňavé želvičky. Akvárium mají zatím menší, jestli to přežijí, tak za odměnu dostanou velké. Jedna, o které jsem si myslela, že umře, už rozlepila oči. Je z toho celá vedle, takže se snaží stále utíkat, kam může, ale když na ní mluvím, tak se zklidní. Ta větší, která všude leze, má oči zatím zavřené. Také to vypadá, že zatím nejí, i když něco málo do sebe asi dali. Včera jsme jim našli pěkné kameny do akvárka, mají tam i jednu vodní kytku. V Číně se zdá se nevede UV ani jiná lampa (jen zabudovaná ve víku uzavíratelného akvária), takže mají zatím mojí stolní lampu a ohřívač vody, na kterém jsou přilepené. Když svítí sluníčko, tak je vždy přesunu na balkon a vyhřívají se. Až i druhá otevře očka, vezmeme je do parku na trávu :-). 

Žádné komentáře:

Okomentovat